Autodiagnoosi  Carcom Oy

Vinokone suuttimet

  • 14 Vastauksia
  • 7839 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Alexir

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Nobody's perfect and i'm nobody 8)
Vinokone suuttimet
« : 28.10.2015, 03:30:38 »
Vakiosuuttimet 337cc/min?

Millaiset suuttimet vinokoneeseen menee - EVx liittimellä (vakio mikä?ev6?ev1?)
Lyhyet pitkät, matalaohmiset korkeaohmiset?

Fiksut valaiskaa...
Nykyään
MB W124 300D, MB W211 320CDI
Ennen
740 GLE, MB C220D, E30 316i, 740 GLT(16V), 240GL, MB 124 200e, 740 B230FT/M46/G80/Valopaketti, MB, W124 260e->740 GLT(16V), 740 B230FT/M46/Valopaketti, MB W124 300DT, MB W124 300TD, 745GL ja pari muutakin...

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2271
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Vinokone suuttimet
« Vastaus #1 : 28.10.2015, 04:35:44 »
Vakiosuuttimet 337cc/min?

Millaiset suuttimet vinokoneeseen menee - EVx liittimellä (vakio mikä?ev6?ev1?)
Lyhyet pitkät, matalaohmiset korkeaohmiset?

Fiksut valaiskaa...

Turboissa vakiona:
Perus EVx/JPT/Jetronic liitin
61mm O-rengasvälillä, 14mm päillä
Matalaohmiset vakiona(vastuksen ohittamalla korkeat käy)
337cc/min @ 3 bar
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2131
    • Kuvat.fi
Vs: Vinokone suuttimet
« Vastaus #2 : 28.10.2015, 09:44:59 »
Tuo 337cc on se vanhanmallin vihreä ET/FT suutin. Uusissa FT mosissa on se enempi vaaleansininen 31Xcc suutin.
760 Turbo '84 B6284T  & GS6-53DZ
...ja muutama muu

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2271
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Vinokone suuttimet
« Vastaus #3 : 28.10.2015, 10:14:01 »
Tuo 337cc on se vanhanmallin vihreä ET/FT suutin. Uusissa FT mosissa on se enempi vaaleansininen 31Xcc suutin.

Mä olen ymmärtänyt toisin päin, mutta toi 31Xcc olisi jotain 300cc...

Lainaus
B230FT green injectors - 300 cc/min (29 lbs/hr) @ 3 bar (43.5 psi) Bosch #0 280 150 357 (Volvo #133233) - B230 ET,FT,GT to 1989
940T (1991-) B200FT and B230FT both - 310 cc/min @ 3 bar (43.5 psi) Bosch #0 280 150 804 (Volvo #3517283) -1990-onwards

Google antaa 300cc/min (vanha) ja 337cc/min (uusi).
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa HooÄr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokone suuttimet
« Vastaus #4 : 28.10.2015, 13:50:02 »
Pitääkö olla välttämättä 61mm O-O välillä vai voiko laittaa 49mm?
340 -83 B19A+M47R

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2131
    • Kuvat.fi
Vs: Vinokone suuttimet
« Vastaus #5 : 28.10.2015, 15:35:14 »
Lyhyen voi laittaa suutinholkin kanssa. Sellaisenaan ei taida toimia.


Mä olen ymmärtänyt toisin päin, mutta toi 31Xcc olisi jotain 300cc...
Nope. Uusi on sen 312cc  :)


760 Turbo '84 B6284T  & GS6-53DZ
...ja muutama muu

Poissa Alexir

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Nobody's perfect and i'm nobody 8)
Vs: Vinokone suuttimet
« Vastaus #6 : 28.10.2015, 19:20:30 »
http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/2144688
Eli otetaan esimerkiksi kyseiset suuttimet, pitäisi sisi vastuksien ohituksella toimia bolt-on? (FT koneeseen)
Mihin asti LH2.4 mukautuu suuttimien osalta itsestään?
Nykyään
MB W124 300D, MB W211 320CDI
Ennen
740 GLE, MB C220D, E30 316i, 740 GLT(16V), 240GL, MB 124 200e, 740 B230FT/M46/G80/Valopaketti, MB, W124 260e->740 GLT(16V), 740 B230FT/M46/Valopaketti, MB W124 300DT, MB W124 300TD, 745GL ja pari muutakin...

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2271
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Vinokone suuttimet
« Vastaus #7 : 28.10.2015, 23:03:35 »
Lyhyen voi laittaa suutinholkin kanssa. Sellaisenaan ei taida toimia.

Nope. Uusi on sen 312cc  :)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Katoppas itse nopea googletus reissu tuolla vanhalla numerolla = 300cc/min väittävät joka paikka.
Uudempi on sitten tuo 312cc mitattu (337cc valmistajan)

Ei muutenkaan oikein järkeä tiputtaa suuttimen kokoa kun turbo+ tullut uudempiin?

Tässä noita sivustoja mitkä sanovat:
403 = 300cc
804 = 312-337cc

http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm#BOSCH
http://www.kolumbus.fi/badluck/suutin.htm
http://people.physics.anu.edu.au/~amh110/Injectors/bosch_injector_028050403.htm
http://www.zatzy.com/forum/showthread.php?274177-Spridare-0-280-150-357-hur-m%E5nga-cc
https://www.injectorrx.com/bosch-fuel-injectors/

 :hello:

http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/2144688
Eli otetaan esimerkiksi kyseiset suuttimet, pitäisi sisi vastuksien ohituksella toimia bolt-on? (FT koneeseen)
Mihin asti LH2.4 mukautuu suuttimien osalta itsestään?

Jos tuo pituus on sopiva niin kyllä.
Huhu kertoo, että maksimi olisi 370cc, mutta hölmöä tehdä lastu vakioksi kun voi paria numeroa muuttammalla pistää 370cc.
Paitsi jos haluaa, että toimii vähän aikaa miten sattuu ainakun akku ollut irti. Ja vakio lastulla jää fuel cut(ahtopaine rajoitus, ts. ilmamassamittari maksimissa).

Yksi mistä saa lähes ilmaiseksi 370-440cc (jotain sinnepäin) olevia suuttimia on S/V40 T4. Maksoin yhdestä sarjasta n.40€.
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Leinonen.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • haloo?
Vs: Vinokone suuttimet
« Vastaus #8 : 16.08.2016, 15:55:15 »
http://www.ahtoja.com/product/275/668cc-siemens-deka-12-ohm-jetronic-liitin-o-o-61mm-pitka

Sopisiko nuo suoraan lh:n imusarjaan ja kykenisikö lh 2.4 noita vielä ymmärtämään, olisiko sopivan kokoiset b230fk vakiokellarilla/hatulla ja hx35 ahtimella varustettuun setuppiin?
240 -87 turboprojekti & 945 B230FT+M90 -97 & 242 projekti

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4475
  • LH-uuno
Vs: Vinokone suuttimet
« Vastaus #9 : 16.08.2016, 21:42:07 »
840cc menee bensalla vielä ilman kipua, ja kyllä nuo sinne sopii.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Leinonen.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • haloo?
Vs: Vinokone suuttimet
« Vastaus #10 : 16.08.2016, 23:45:50 »
840cc menee bensalla vielä ilman kipua, ja kyllä nuo sinne sopii.

Kiitoksia  :)
240 -87 turboprojekti & 945 B230FT+M90 -97 & 242 projekti

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4475
  • LH-uuno
Vs: Vinokone suuttimet
« Vastaus #11 : 16.08.2016, 23:55:24 »
Huomioidaan muuten erikoinen mielipideasia noista isoista sumuista: mulla on tuommoset 840 dekat ja 1100ev14, molemmissa ärsyttää tosi paljon yksi asia: mulla kun on tosi vakion kuuloinen putkisto ja muutenkin aika huomaamaton viritys, toi suuttimien nakutus kuuluu tosi kauas, sen kuulee ihan helposti jopa auton sisällä kun laite ei muuten möykkää. Etenkin nuo EV14 pitää tosi julmaa meteliä...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Vikakoodi

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokone suuttimet
« Vastaus #12 : 17.08.2016, 10:58:21 »
Kerrataanpa

Turboissa vakiona:
Perus EVx/JPT/Jetronic liitin
61mm O-rengasvälillä, 14mm päillä
Matalaohmiset vakiona(vastuksen ohittamalla korkeat käy)
337cc/min @ 3 bar

Eli vapareissa on korkeaohmisiet suuttimet?
Ja käytettäessä vaparin johtosarjaa turbotuksen yhteydessä, pitää johtosarjaan lisätä vastukset, mikäli käytetään turbon vakioita suuttimia?
Jos taas käytetään korkeampiohmisia suuttimia, ei vastuksia välttämättä tarvita?

Ja onkos niin, että boxilla pitäisi kulkea 12 voltin jännite? Eli tarvittava vastus määritellään laskemalla?
Suuttimien johdot yhdistyvät jossakin kohti johtosarjaa ja mahdollisesti tarvittava vastus liitetään tämän pisteen ja ecun väliin?
Volvo 740 B230FT
Volvo V70 2,4T

Poissa Vikakoodi

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokone suuttimet
« Vastaus #13 : 19.08.2016, 07:41:22 »
Kaikki kysymysmerkkiin päättyvät lauseet ovat kysymyksiä ja niihin saa kyllä vastata 8)
Volvo 740 B230FT
Volvo V70 2,4T

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2271
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Vinokone suuttimet
« Vastaus #14 : 19.08.2016, 17:51:22 »
Joo.
Joo.
Ei tarvita.

ECU avaa maadoittamalla suuttimia, 12v jännite muistaakseni suutinreleen kautta.
Johtoja en muista.
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Futurez  Proturbo