Autoracing  KL-varaosat

Uusi S/V90

  • 2011 Vastauksia
  • 305014 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9960
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1980 : 12.01.2019, 16:53:17 »
Osta uusi. Ei tarvii korjata usealla tonnilla vuodessa. No, arvo laskee saman verran,  mutta huolettomia kilometrejä pitkäksi aikaa.
Wetterillä oli nätti uusi V90 D3 AWD malli. Oli styling kittiä ja 21" vannetta. Verollinen hinta vähän yskitti 69 tuhatta.
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1290
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1981 : 12.01.2019, 18:51:56 »
Wetterillä oli nätti uusi V90 D3 AWD malli. Oli styling kittiä ja 21" vannetta. Verollinen hinta vähän yskitti 69 tuhatta.
Aika paljon oli ladattu varusteita... Eipä silti, hintalappu omassa V90:ssä taisi olla kaikkineen myös yli 63 k€.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa AnttiG

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1982 : 14.01.2019, 15:08:39 »
Moro! Pitkästä aikaa taas kirjottelua tänne. Vaihtui v60d5 awd polestar r-design, s90 D4 inscriptioniin. Akun jännite ongelma kohdattu jo, vaikka autossa ylläpitolaturia käytinkin heti. Mutta voi olla, että akku vain sökö. Uusi akku tulee ke. Autolla ajettu 29tkm ja 2016 otettu kesällä käyttöön, wetterin es.auto. Varusteita taitaa löytyä melkein kaikki
« Viimeksi muokattu: 14.01.2019, 15:13:37 kirjoittanut AnttiG »
Nykyinen: S90 D4 Inscription
Ex:V60 D5 awd Polestar R-design, V70 2.5t classic vm.07, 940 turbo classic vm.1998, V50 2.0 momentum vm.2009, V70R vm.1999, 960 3.0 vm1997, 240gli vm1989

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9960
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1983 : 14.01.2019, 15:14:18 »
Aika paljon oli ladattu varusteita... Eipä silti, hintalappu omassa V90:ssä taisi olla kaikkineen myös yli 63 k€.
Ei siinä mitään erikoisempaa vielä ollut. 21" vanteet, styling kit, vetokoukku ja metalliväri. Sisällä taisi olla penkeissä säädettävä reisituki, ei muuta lisuketta sattunut silmään. Itse odottelen että alkaisi ruotsissa vapautumaan 3v leasing sopparilla olleita autoja, jos silloin siellä alkaisi hintataso laskemaan.
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa AnttiG

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1984 : 14.01.2019, 15:14:39 »
Tuossa vielä kuvaa..jota näköjää en osaa lisätä
Nykyinen: S90 D4 Inscription
Ex:V60 D5 awd Polestar R-design, V70 2.5t classic vm.07, 940 turbo classic vm.1998, V50 2.0 momentum vm.2009, V70R vm.1999, 960 3.0 vm1997, 240gli vm1989

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9960
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1985 : 14.01.2019, 15:28:20 »
Moro! Pitkästä aikaa taas kirjottelua tänne. Vaihtui v60d5 awd polestar r-design, s90 D4 inscriptioniin. Akun jännite ongelma kohdattu jo, vaikka autossa ylläpitolaturia käytinkin heti. Mutta voi olla, että akku vain sökö. Uusi akku tulee ke. Autolla ajettu 29tkm ja 2016 otettu kesällä käyttöön, wetterin es.auto. Varusteita taitaa löytyä melkein kaikki
Sinä olet ostanut minun seuraavan auton :D. Itsellä nykyinen ollut uutena Wetterillä esittelyautona ja sitä edellinenkin oli ollut Wetterillä. Noissa tainnut olla jotain softa bugia liittyen jännitteen mittaukseen.
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1290
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1986 : 14.01.2019, 15:45:46 »
Ei siinä mitään erikoisempaa vielä ollut. 21" vanteet, styling kit, vetokoukku ja metalliväri. Sisällä taisi olla penkeissä säädettävä reisituki, ei muuta lisuketta sattunut silmään. Itse odottelen että alkaisi ruotsissa vapautumaan 3v leasing sopparilla olleita autoja, jos silloin siellä alkaisi hintataso laskemaan.
Aika paljon vanteet nostavat hintaa? Styling kit lienee Inscription? Ostin 18" vanteilla samanlaisen vajaat vuosi sitten n. 6 k€ huokeammin. Tai siis lähtöhinta oli niin. Jonkin verran verot ovat muuttuneet sen jälkeen, mutta tuskin tonnia-kahta enempää.

Tekniikka, winter ja VOC-paketit ovat kyllä melko pakolliset ruksia mukaan tuon hintaluokan autoon. Säädettävä reisituki tulee Inscription varustetasossa.
Mutta joo, Ruotsissa pyynnit alkavat jostain 30 k€ paikkeilta ja joukossa on todella vähän ajettuja mukana. Siihen kun lisää 10 k€ veroja, niin aika paljon huokeammissa luvuissa vielä ollaan kuin 69 k€. Saattaa saada vuoden vanhan ja 20-30 tkm ajetun.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9960
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1987 : 14.01.2019, 19:59:51 »
Aika paljon vanteet nostavat hintaa? Styling kit lienee Inscription? Ostin 18" vanteilla samanlaisen vajaat vuosi sitten n. 6 k€ huokeammin. Tai siis lähtöhinta oli niin. Jonkin verran verot ovat muuttuneet sen jälkeen, mutta tuskin tonnia-kahta enempää.

Tekniikka, winter ja VOC-paketit ovat kyllä melko pakolliset ruksia mukaan tuon hintaluokan autoon. Säädettävä reisituki tulee Inscription varustetasossa.
Mutta joo, Ruotsissa pyynnit alkavat jostain 30 k€ paikkeilta ja joukossa on todella vähän ajettuja mukana. Siihen kun lisää 10 k€ veroja, niin aika paljon huokeammissa luvuissa vielä ollaan kuin 69 k€. Saattaa saada vuoden vanhan ja 20-30 tkm ajetun.
Ei taida tulla vakiona vaan jossain varustepaketissa. Wetterillä oli vaihtoautohallissa V90 D3 Inscription jossa oli nahat mutta ei säädettävää reisutukea. Myös Ruotsissa ja Saksassa näkee paljon Inscriptioneita ilman sitä.

Muistelen että joissakin neliveto Volvoissa nousi hinnat aika kovasti kun päästömittaus muuttui. Mutta eikö se pitänyt nyt helpottua takaisin samalle tasolle.
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1290
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1988 : 14.01.2019, 22:47:03 »
Ei taida tulla vakiona vaan jossain varustepaketissa. Wetterillä oli vaihtoautohallissa V90 D3 Inscription jossa oli nahat mutta ei säädettävää reisutukea. Myös Ruotsissa ja Saksassa näkee paljon Inscriptioneita ilman sitä.
Nahat saa ostettua ilman reisitukea, mutta inscrptionissa se tulee mukana. Inscription varustetaso maksaa 6 tonnia momentumin päälle. Siinä tulee kolmella tonnilla kromilistoja ja tuo säädettävä reisituki maksaa varmaan loput. Samoin R-designissa.

Ruotsissa ja Saksassa on ihan erilaiset varustepaketit. Säädettävä reisituki on ok pitkälle miehelle, mutta ilmankin pärjää aivan hyvin.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9960
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1989 : 15.01.2019, 07:51:36 »
Nahat saa ostettua ilman reisitukea, mutta inscrptionissa se tulee mukana. Inscription varustetaso maksaa 6 tonnia momentumin päälle. Siinä tulee kolmella tonnilla kromilistoja ja tuo säädettävä reisituki maksaa varmaan loput. Samoin R-designissa.

Ruotsissa ja Saksassa on ihan erilaiset varustepaketit. Säädettävä reisituki on ok pitkälle miehelle, mutta ilmankin pärjää aivan hyvin.
Niin tuo näyttää olevan kun luki varusteet. Jännä että siellä Wetterilläkin oli vaihtoautoissa yksilö josta se puuttui. Tietty sen varmasti saa halutessaan poiskin. Ilman sitä penkki oli jotenkin oudon mallinen.
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1990 : 17.01.2019, 20:13:03 »
Ensimmäisissä ysikympeissä ei ollut reisitukea normipenkeissä, vaan piti ottaa sporttipenkit että sen sai. Muuttui kyllä hyvin pian, että oli kaikissa.
V90 D4 AWD Inscription

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9960
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1991 : 17.01.2019, 20:17:40 »
Ensimmäisissä ysikympeissä ei ollut reisitukea normipenkeissä, vaan piti ottaa sporttipenkit että sen sai. Muuttui kyllä hyvin pian, että oli kaikissa.
Samaa meinasin kirjottaa kun surffailin ruotsin vaihtoautoja. 2017 vuosimallissa vielä näkyy kuvan penkkejä.
https://www.bytbil.com/stockholms-lan/personbil-s90-d5-awd-inscription-235hk-5052-12940983

Livenä olivat todella paljon kytysemmän näköisetkin kuin säädöllä varustetut.
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa AnttiG

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1992 : 18.01.2019, 09:02:39 »
Nyt kun tuossa on tullu viikko ajeltua tolla S90:llä niin mietityttää hiukan tuo etututkan toiminta. Välillä piippaa vasta kun este tosi lähellä ja välillä pitää olla ihan liki ja alkaa huutamaan suoraa. Jos vähänkin loivempi lumipenkka niin ton exterior kitin alalippa on jo hangessa ja välttämättä tutka ei sano mitään. Onko kellään ollu samaa sen etututkan kanssa?
« Viimeksi muokattu: 18.01.2019, 09:05:00 kirjoittanut AnttiG »
Nykyinen: S90 D4 Inscription
Ex:V60 D5 awd Polestar R-design, V70 2.5t classic vm.07, 940 turbo classic vm.1998, V50 2.0 momentum vm.2009, V70R vm.1999, 960 3.0 vm1997, 240gli vm1989

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1993 : 18.01.2019, 10:00:08 »
Ihan tutulta kuulostaa. Lumi, etenkään vinossa penkassa oleva, ei varmaan hirveän hyvin heijasta takaisin. Näin niin kuin empiirisen tutkimuksen tuloksena  :D
V90 D4 AWD Inscription

Poissa AnttiG

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1994 : 18.01.2019, 10:09:49 »
 :D asia selvä..
Nykyinen: S90 D4 Inscription
Ex:V60 D5 awd Polestar R-design, V70 2.5t classic vm.07, 940 turbo classic vm.1998, V50 2.0 momentum vm.2009, V70R vm.1999, 960 3.0 vm1997, 240gli vm1989

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy