Proturbo  Autodiagnoosi

aw71L modaus (940 2.3t)

  • 15 Vastauksia
  • 3852 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa thomas25

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
aw71L modaus (940 2.3t)
« : 29.08.2016, 18:48:03 »
Elikkäs miten tähän laatikkoon nyt tehdään tää "shift kitti"? Käytin valvebodyn pois mutta näyttää vähä eriltä kuin aw70/71 laatikko johon löytyy suorat ohjeet! Ne 3 mäntää jotka siel on niin tässä 71l oli keskimmäisessä yläpuolellakin jousi eli mites onko siin sit alapuolelki jos on niin kummalle puolelle rajotin tappia jousen sissää :0 ja mikä riittäis rajotin tapin pituudeks kun kahtelussa joku 250hp?

Poissa Pate

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • Volvo Racing Club Finland
Vs: aw71L modaus (940 2.3t)
« Vastaus #1 : 29.08.2016, 19:43:43 »
Ite tein aw71l:ään shift kitin seuraavasti:
Tein kaks tappia 12mm pulteista ja yhden 10mm pultista.
Tapeista tein noin 1,5mm jousia lyhyemmät.
Siitä keskimmäisen männän pikkujousesta ei tarvi välittää,
samalla lailla vaan sinne männän alle rajotintappi kun muihinkin.
Volvo 945 -98 b230fk+aw71l
Varaosa 745 -90

Poissa thomas25

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: aw71L modaus (940 2.3t)
« Vastaus #2 : 29.08.2016, 21:47:57 »
Ite tein aw71l:ään shift kitin seuraavasti:
Tein kaks tappia 12mm pulteista ja yhden 10mm pultista.
Tapeista tein noin 1,5mm jousia lyhyemmät.
Siitä keskimmäisen männän pikkujousesta ei tarvi välittää,
samalla lailla vaan sinne männän alle rajotintappi kun muihinkin.
jonku männän alla vissiin ohuempi jousi kun yks 10mm tappi ja muut 12mm. Tuliko kuin paha niskantappaja noin pitkill tapeill? :)

Poissa Pate

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • Volvo Racing Club Finland
Vs: aw71L modaus (940 2.3t)
« Vastaus #3 : 30.08.2016, 17:04:07 »
Joo, yhen männän alla ohuempi jousi ja muistaakseni 10mm pulttia piti hiukan hioa ohuemmaksi, että liikkuu kevyesti jousen sisällä.
Mitä enemmän kaasua, sen rajummin vaihtaa.
Alle puolenkaasun toimii tosi nätisti, vaihdot on napakoita, mutta muuten ei juuri eroa vakiosta.
Täyskaasulla vaihtaa sitten aika rajusti..  ::)
« Viimeksi muokattu: 30.08.2016, 17:06:34 kirjoittanut Pate »
Volvo 945 -98 b230fk+aw71l
Varaosa 745 -90

Poissa thomas25

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: aw71L modaus (940 2.3t)
« Vastaus #4 : 31.08.2016, 02:11:42 »
Juu! Jos nakkais vaikka 3mm lyhyemmät tapit niin kaiseki nyt jotain auttas? Vaikka sinänsä minua ei nykäsyt haittaa kunnon vedoilla mutta kestääkö perä, kartaanin ristikot perän tuenta ym. Kovin pitkään teräviä nykäsyjä. Autossa nyt reilu 200hp ja 250-270hp aattelin viiä. Myös jäähy kuulostaa laatikolle olevan tärkeä niin tilasimpa jo 25 rivisen öljyjäähyn tohon keulille. Nytkin on jo vakio paikalta siitä syylärin nurkasta revitty putken viddyyn ja tilalla 6rivinen erillinen jäähy mut en usko et riittää. Oma flektiki ois varmaa plussaa mut ton 25 sais nätisti ujutettua motin ja motin oman flektin väliin ja sit ku nappais katkasimen tolle flektille niin sais pistää pyörii jos haluaa kuhnuttaa! :)

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1385
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: aw71L modaus (940 2.3t)
« Vastaus #5 : 31.08.2016, 12:52:28 »
Onko kukaan koeillut dexron 6 öljyjä?
Joku laatikko vaihtaa napakammin "yli" luokitetutulla öljyllä
Huuhaata vai mutua?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4460
  • LH-uuno
Vs: aw71L modaus (940 2.3t)
« Vastaus #6 : 31.08.2016, 23:38:42 »
Type G tai type F öljyillä napakoituu AW:n vaihto paljon, uudempien vaikutusta en osaa sanoa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Volvo For Life

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 397
  • AWD Only
Vs: aw71L modaus (940 2.3t)
« Vastaus #7 : 15.11.2016, 19:47:10 »
http://www.lintsi.info/wx/volvo/korjaamo/aw71_shiftkit/aw71shiftkit.htm tällä ohjeella tein itse ja onnistui hyvin  :)
Volvo XC60 AWD Summum

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3188
  • 195hv/406Nm
Vs: aw71L modaus (940 2.3t)
« Vastaus #8 : 15.11.2016, 21:11:54 »
Noilla ohjeilla tein itsekkin vuos sitten  :)
n.3,5-4mm jousia lyhkäsemmät tapit tuli ja ero on kyllä vanhaan selkee. Öljyiksikin laitettii Nesteen ATF- type X litkut, lootalla oli ajettu ennen mulle asennusta ajettu joku 400-450tkm ::) Omaa ajoa tullut 25tkm ja hyvin rokkaa... Vaihdot on reilulla kaasulla napakat mutta ei kakkosnelosella takaraivoon tyylisiä  :)

Ja tuossa allekirjotuksen katiskasta irtoaa 195hv/406nm :)
« Viimeksi muokattu: 15.11.2016, 21:13:48 kirjoittanut jogiin »

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa 945turbo23

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: aw71L modaus (940 2.3t)
« Vastaus #9 : 09.04.2019, 11:26:51 »
Moro!

Kuinka hyvin toi AW71L kestää ~250 heposta urpolla?

Tarviiko muuta tehdä kuin toi valvebodyn modaus?
-95 945 B230FK + AW71L
-98 945 B230FT + AW71L

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2234
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: aw71L modaus (940 2.3t)
« Vastaus #10 : 09.04.2019, 19:16:47 »
Moro!

Kuinka hyvin toi AW71L kestää ~250 heposta urpolla?

Tarviiko muuta tehdä kuin toi valvebodyn modaus?

Riippuen vetojen pituudesta, mutta kaupunki rassailuissa max 3kk. Nelonen sulaa luultavasti n. kolmannella kerralla kaasusta.  :D

Heikkoja askeja.
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4460
  • LH-uuno
Vs: aw71L modaus (940 2.3t)
« Vastaus #11 : 10.04.2019, 00:02:46 »
Ite tein testimielessä vakioautoon shiftkitin kun orggis aski meni vaihtoon, ja unohdin kaikki nuo nettiohjeet ja mittasin mäntien liikeradat tönärillä pinnan tasasta, ja tein pultit sen mukaan että liikerata mahdollisimman tarkasti puolittui. Tuli parempi ku sata jänistä, eikä edes hallitus kyennyt moittimaan vaan kehui että kivemmin tää pelittää. Hankala vaan verrata suoraan, kun eri askiyksilöt kyseessä kun tosiaan tein purkulootaan tuon ennen asennusta.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 945turbo23

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: aw71L modaus (940 2.3t)
« Vastaus #12 : 10.04.2019, 15:29:56 »
Moro!

Olisko toi ZF parempi?

Meneekö suoraan vai täytyykö modata?
-95 945 B230FK + AW71L
-98 945 B230FT + AW71L

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2234
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: aw71L modaus (940 2.3t)
« Vastaus #13 : 11.04.2019, 17:46:32 »
Moro!

Olisko toi ZF parempi?

Meneekö suoraan vai täytyykö modata?

Volvo piireissä ZF on jotenkin huono. Toimii kuitenkin isoissa bemareissa sekä mm. V8 Rangeissa isoilla nappularenkailla maastossa pienillä modauksilla.

On parempi monen silmissä.

ZF:ää saanu B230 perässä jotenka ei se hirveitä "modeja" tartte. Sitä en tiedä menisikö kytkinkopalla vaikka bemarin aski suoraan..? Tietenkin vaatis sen ZF kytkinkopan (tuskin sama kun AW).

Ite tein testimielessä vakioautoon shiftkitin kun orggis aski meni vaihtoon, ja unohdin kaikki nuo nettiohjeet ja mittasin mäntien liikeradat tönärillä pinnan tasasta, ja tein pultit sen mukaan että liikerata mahdollisimman tarkasti puolittui. Tuli parempi ku sata jänistä, eikä edes hallitus kyennyt moittimaan vaan kehui että kivemmin tää pelittää. Hankala vaan verrata suoraan, kun eri askiyksilöt kyseessä kun tosiaan tein purkulootaan tuon ennen asennusta.

Kyllä se paranee, mutta ne pakat ei kestä vääntöä rikkoutumatta (riippuen käytöstä kuinka pitkään) vaikka laittaisi kiinteän pykälän niiden kautta.
Pakat luistaa +400-450nm pikkuriikkisen koko ajan (näkee mm. öljynlämmöistä), ja luonnollisesti pahenee koko ajan.

Jos ajelee suht nätisti (ei burnaile 1-2 vaihdossa, ei kiihdyttele ylivaihteella) ja sillä n. 400nm niin ne kestää ainakin puoli vuotta, luultavasti paljon pidempään. Riippuu paljon kunnosta ja (edellisistä) öljyistä.

Ei mopolla mahdottomia.  ;)
« Viimeksi muokattu: 11.04.2019, 17:54:02 kirjoittanut puliukk0 »
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa 945turbo23

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: aw71L modaus (940 2.3t)
« Vastaus #14 : 25.04.2019, 11:26:42 »
Moro!

Mistä sais levypakkakittiä tohon?

Sekä korjaussarjaa?
-95 945 B230FK + AW71L
-98 945 B230FT + AW71L

 

Proturbo  Autodiagnoosi