Race.fi  TamCar

TAK: Volvo 960 T5

  • 157 Vastauksia
  • 38780 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 859
  • Lensu Power Shop
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #150 : 12.03.2019, 06:17:49 »
Nyt kun olette hitsanneet tuon hukkiksen seetiosan suoran pakosarjaan kiinni, käykää se venttiilinhiomatahnalla läpi, eli hukkaportti purkaen ja porakoneella portin venttiliä pyörittää,

Minullahan olisi ollu laippaa tuohon, joka hitsataan pakosarjaan ja tuo seetiosa tulee sen päälle tiivisteellä joka tulee portin mukana.
1/4 mile 249km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • TAK ry pj 2019
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #151 : 24.04.2019, 13:02:00 »
Pientä edistymistä tapahtunut, eli kone käy ja kukkuu. Taakse hain uudet jouset, sillä oli tuolla 350lbs jousella turhan löysä. Nyt siellä on rallyracelta 500lbs ja auto on nyt aika vakiokorkeudella. Vaihteensiirtäjän tein M90 alkuperäisestä muokkaamalla ja siitä tuli yllättävän hyvä  ;D

Seuraavaksi pitäisi pakoputki tehdä loppuun ja tutkia miten tuota bilteman hukkaporttia kannattaa ohjailla. Perämurikan etustefakin pitää vielä vaihtaa ja sen jälkeen voisi päästä kunnolla koeajelulle  :)

Bensapumpuksi valikoitui hellcatin 525l tuotolla. Saa nähdä kuinka se sopii alkuperäiseen tankkilaitteeseen. Suuttimet ovat noin 1142cc EV14 finjectorilta ja niillä tyhjäkäynnin AFR arvon sai korkeintaan 12 tienoille. Deadtime on niin suuri, että ei vain mene laihemmalle  ::) Katsotaan minkälaiseksi sen viinalla sitten saa...


TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5
V70 Mk2 B5244S

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • TAK ry pj 2019
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #152 : 18.05.2019, 12:21:41 »
Tuli muuten semmoinen mieleen, kun porukka on täällä ihmetellyt kytkimen ilmaamisen vaikeutta, elikkäs:

Itsellä on siis lensupowershopista ostettu säädettävä kytkimen pääsylinteri ja 960 M90 orkkis poljin. Ilmailin noin 3h ilman mitään vaikutusta.  :idiot2:

Syy kuitenkin löytyi: Orkkis kytkinpolkimen liikerata on yksinkertaisesti liian lyhyt ja tämän on boost myös todennut foorumilla. Siihen kuitenkin löytyi ratkaisu. Ainakin 960 orkkis polkimen liikettä rajoittaa joku on/off tyyppinen anturi, joka antaa tilatietoa jonnekkin että onko kytkin ylhäällä vai ei.

Otin sen irti ja kappas kytkinpoljin saatiin nousemaan vielä pari senttiä pidemmälle. Kolme polkaisua ja kytkin ilmattu  8) Nyt kytkin on käytettävyydeltään siis aivan 5/5.

Ihmeen pienestä tuokin tuntui olevan. Sekin myös auttaa, että ilmattaessa poljinta vetää niin ylös kuin mahdollista ennen paineen pumppausta.
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5
V70 Mk2 B5244S

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4840
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #153 : 18.05.2019, 15:58:41 »
Oliko ilmanipasta letku purkkiin jossa on nestettä?

Vakkarin katkaisija on poljintelineessä.
444 -55   145 "Express" -71   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -92 B6304   965 -93 B6304T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • TAK ry pj 2019
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #154 : 19.05.2019, 21:09:44 »
Oliko ilmanipasta letku purkkiin jossa on nestettä?

Vakkarin katkaisija on poljintelineessä.

Kokeiltiin paineilma imurilla ja myös silleen, että tiputtelin tallin lattialle nesteet.
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5
V70 Mk2 B5244S

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • TAK ry pj 2019
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #155 : 27.05.2019, 14:04:18 »
Perämurikan stefa vaihettu. Samalla ihmettelin noita takatolppia, kun ilman lehtijousta tuo pusla on ihan rutussa  :idiot2: Saa nähdä tuleeko tämä kestämään pelkillä kynäjousilla.



Samalla vaihtui bensapumppu, pistin sen nippusiteillä alkuperäiseen tankkilaitteeseen ja tuntuu pelittävän toistaiseksi hyvin. Tankkilaitteelle tein vähän isomman kolon rälläkällä, sillä tuo on ihan perkeleen ahdas paikka availla ruostuneita klemmareita  ::) Tein pienen huoltoluukun myös varapyöräkoteloon, jotta sain perään uudet öljyt sisään  ;D


TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5
V70 Mk2 B5244S

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • TAK ry pj 2019
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #156 : 31.05.2019, 10:47:42 »
Kävin tuossa lensulla sorvauttamassa hukkaportin jousipesän kuntoon ja samalla tuli ostettua ahtopaineensäädin. Ei muuta kuin tallille takaisin ja hukkaportti paikoilleen. Noh kiristäessä se hemmetin laippa halkesi ?!?!?  :idiot2: :2funny:

Päätin sitten kerralla siirtää hukkaportin parempaan paikkaan, sillä siellä pakosarjan alla se on turhan piilossa. Hitsasin laipan kasaan ja samalla siihen tuli pinnapultit asennusta helpoittamaan.  :)





Nyt hakemaan siirtokilpiä viikonloppua varten, joten tämän auton saattaa bongata siirtoajossa korjaamon ja oman tallin välillä  :)
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5
V70 Mk2 B5244S

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • TAK ry pj 2019
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #157 : 01.06.2019, 00:00:17 »
Ensimmäiset testiajot suoritettu ja täydet paineet jo vajaan 4000rpm kohdilla.  8) Peräkään ei täristä, eli murikkamuutos saattoi olla onnistunut.

Öljynpaluu vuotaa niinkuin aina, saa nähdä mitä sille keksii. On siis hitsattu yhtenäiseksi putkeksi ja painoliitoksella lohkoon, jossa silikonit välissä.

Alusta on luokkaa kivireki, ei paljon ole pitoja  ;D
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5
V70 Mk2 B5244S

 

Autoracing  KL-varaosat