Carwist  Race.fi

Sähköavusteinen ostoskärry

  • 111 Vastauksia
  • 15057 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jule

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1050
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Sähköavusteinen ostoskärry
« Vastaus #75 : 28.10.2017, 19:19:02 »
Tuo Volvon plugari ei ilmeisesti ole kovinkaan ihmeellinen hybridiautona, vaan jos haluaa pieniä kulutuksia tarvitaan paljon lataamista.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9996
  • Press Space Bar to continue!
Vs: Sähköavusteinen ostoskärry
« Vastaus #76 : 28.10.2017, 19:19:31 »
on tuota joutunut pitkillä reissuilla tankkaamaankin

Tästä aivan uteliaisuuttani kysyn, nyt kun olette hetken ajelleet, kuinka usein te tankilla käytte? Ettei se luukku aivan käyttämättömyyden takia jumittaisi kiinni? :D
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6128
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Sähköavusteinen ostoskärry
« Vastaus #77 : 28.10.2017, 19:34:51 »
400tkm keskikulutus 6,1, lastutettu 350cdi. Etten nyt paljoa henkeseleitä paukuttelis noilla hybrideillä, näköjään tuhoavat luontoa :D

Mitäs tällä oli massaa ja otsapintaa?

Kyllähän ny puoli metriä matalampi sedani pitääkin mennä satasen vauhtia vähemmällä.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6128
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Sähköavusteinen ostoskärry
« Vastaus #78 : 28.10.2017, 19:47:04 »
Tuo Volvon plugari ei ilmeisesti ole kovinkaan ihmeellinen hybridiautona, vaan jos haluaa pieniä kulutuksia tarvitaan paljon lataamista.

No se on aika lailla selvä että pelkällä moottorijarrutuksella ei montaakaan kilometriä eteenpäin mene mikään auto. Ilmanvastusta ei saa takaisin. Lähinnä voi liikennevaloihin pysähdyttyä lähteä liikkeelle, mutta vauhtiin päästyä bensakone jatkaa taas työtään jos sähkö oli lopussa.

Tästä aivan uteliaisuuttani kysyn, nyt kun olette hetken ajelleet, kuinka usein te tankilla käytte? Ettei se luukku aivan käyttämättömyyden takia jumittaisi kiinni? :D

Jaa, nyt taitaa olla kuukausi edellisestä tankkaamisesta ja 25 litraa on vajentunut tankista. Joku valmistuslaatuongelma ilmeisesti ollut siinä läppäosassa ja niitä on särkynyt. Lähinnä kai siis me ei oltu vielä keritty rämpätä sitä rikki, toisin kuin PRV 760:stä oli kulunu tankinluukku niin väljäksi että se jäi aina tankatessa käteen  :D

Poissa Jule

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1050
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Sähköavusteinen ostoskärry
« Vastaus #79 : 28.10.2017, 20:04:13 »
No se on aika lailla selvä että pelkällä moottorijarrutuksella ei montaakaan kilometriä eteenpäin mene mikään auto. Ilmanvastusta ei saa takaisin. Lähinnä voi liikennevaloihin pysähdyttyä lähteä liikkeelle, mutta vauhtiin päästyä bensakone jatkaa taas työtään jos sähkö oli lopussa.

Tarkoitin siis jos verrataan vaikka lexuksen saman kokoisiin hybridi suveihin, niin menevät pienemmällä vrt volvo pelkällä bensakäytöllä. Toisaalta onhan Toyotalla ollut melkein 20 vuotta aikaa hieroa tuota hybridiään iskuun.

Jaa, nyt taitaa olla kuukausi edellisestä tankkaamisesta ja 25 litraa on vajentunut tankista. Joku valmistuslaatuongelma ilmeisesti ollut siinä läppäosassa ja niitä on särkynyt. Lähinnä kai siis me ei oltu vielä keritty rämpätä sitä rikki, toisin kuin PRV 760:stä oli kulunu tankinluukku niin väljäksi että se jäi aina tankatessa käteen  :D

Pervoa saa tankata yhtä usein kuin plugarivolvoakin, janojuomassa vain erilainen toimitustapa :)

Poissa Orlov

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1675
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköavusteinen ostoskärry
« Vastaus #80 : 28.10.2017, 20:31:47 »
Mitäs tällä oli massaa ja otsapintaa?

Kyllähän ny puoli metriä matalampi sedani pitääkin mennä satasen vauhtia vähemmällä.
Eemeli, sedan

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6128
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Sähköavusteinen ostoskärry
« Vastaus #81 : 28.10.2017, 20:35:53 »
Eemeli, sedan

Aika janonen kun C30 1.6 ekomopo menee alle neljän litran kulutuksella  ::)

Joo, tai verrattasko samankokosia ja ehkä mielellään myös samaa polttoainetta toisiinsa.

Poissa Orlov

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1675
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköavusteinen ostoskärry
« Vastaus #82 : 28.10.2017, 20:45:47 »
En ole kyllä koskaan ymmärtänyt tuota argumenttia? Miksi pitäisi vertailla johonkin, mikä nyt sattuu tuntumaan hyvälle, narsistisen oman mielipiteen kanssa? Ihan siis yleisesti pohdittua, ei vastauksena

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6128
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Sähköavusteinen ostoskärry
« Vastaus #83 : 28.10.2017, 20:58:58 »
En ole kyllä koskaan ymmärtänyt tuota argumenttia? Miksi pitäisi vertailla johonkin, mikä nyt sattuu tuntumaan hyvälle, narsistisen oman mielipiteen kanssa?

"Pienempi auto menee vähemmällä kulutuksella" ei ole hirveän iso uutinen kellekään.

Eikä sekään, että dieselin kulutuslukemat ovat hiukan pienempiä kuin bensan.

Jos haluaa puntaroida jotakin lukua onko se vähän vai paljon, se pitää suhteuttaa siihen miten tekisi saman asian toisin. Omenoiden ja appelsiinien vertaamisessa on aika vähän mieltä.

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4185
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköavusteinen ostoskärry
« Vastaus #84 : 28.10.2017, 22:14:57 »
Kohta tulee 30tkm omalla  täyteen alle 2,3l/100km kulutuksella 8)
Harmittaa tuo dieselivero...
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6128
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Sähköavusteinen ostoskärry
« Vastaus #85 : 28.10.2017, 22:41:52 »
Kohta tulee 30tkm omalla  täyteen alle 2,3l/100km kulutuksella 8)
Harmittaa tuo dieselivero...

Sulla on selvästi vähemmän noita 3000 tkm Ruotsin kiertueita ajoprofiilissa  :)

Käyttövoimaveroahan tästäkin maksetaan, bensasähköisestä verrattain edullisesti per kg mutta niitä kiloja löytyy  :D

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4185
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköavusteinen ostoskärry
« Vastaus #86 : 29.10.2017, 04:35:00 »
Sulla on selvästi vähemmän noita 3000 tkm Ruotsin kiertueita ajoprofiilissa  :)

Käyttövoimaveroahan tästäkin maksetaan, bensasähköisestä verrattain edullisesti per kg mutta niitä kiloja löytyy  :D
Mulla tosiaan pistoke laulaa päivittäin 8)
Pisimmät ajot ilman latausta ollu 200km ja silloin päässyt ns. hybridinä 4,8-5l/100km. Viikko sitten ekaa kertaa vedin tuolla reilun 200km siivun peräkärryä. VOC mukaan hieman alle 7litran/100km oli kulutus. Eli kyllä tuo Toyotan Ravin hybridistä käy, kun sellaisen kulutuksiin vertaa. Muistaakseni tuossa dieselhybridissä vero on 4,9 senttiä alkavalta 100kg, kun tavallisessa dieselissä se on 5,5senttiä. Kokonaismassa tuossa V60:ssä on 2505kg. Xc90:ssä taitaa 3000kg mennä rikki ::)
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7224
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4185
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköavusteinen ostoskärry
« Vastaus #88 : 29.10.2017, 11:39:18 »
Kohtuullisia roadtrippejä sä sillä vetelet.
Kyllä mäkin ajelisin, jos tuollainen peli olisi alla :P
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6128
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Sähköavusteinen ostoskärry
« Vastaus #89 : 29.10.2017, 11:46:35 »
Kohtuullisia roadtrippejä sä sillä vetelet.

Nokun mukava auto alla ni käytiin pitkästä aikaa lomareissulla. Oulusta Västeråsiin on pitkä matka eikä takas tultu suorinta reittiä.

Autokin tykkäs niin tuosta reissusta että kun tajus paluumatkalla reitin kääntyvän itään kohti Haaparantaa pois kotimaasta niin navigaattori lähtikin länteen ja jäi Ruotsin/Norjan rajaseudulle pyörimään ympyrää  :D

Mulla tosiaan pistoke laulaa päivittäin 8)

Sama, kotona ja asiakkaan pihassa. Mutta se auttaa vain arkiajoihin kaupungissa. Heti kun käy jossain reissussa niin siinä tuli kuukauden arkiajojen verran kilometrejä.

Meneehän tuo kokoonsa nähden vähällä bensalla kun V70 mk1 veti saman verran maantieajossa.

Xc90:ssä taitaa 3000kg mennä rikki ::)

Juu vähän yli 3000 kg on kokonaispaino. Bensasähköisestä käyttövoimaveroa kymmenesosa siitä mitä dieselsähköisestä per 100 kg.

 

Proturbo  Autodiagnoosi