Autoracing  KL-varaosat

d24t käy epätasaisesti ja savuttaa

  • 37 Vastauksia
  • 2868 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa deekumiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #30 : 21.10.2017, 18:31:18 »
nonii taas aiheeseen liittyvää eli nyt toimii ja ahtaa normaalisti. Ainoa vika nyt on että nykii sillon tällön tasakaasul ajaes. Pa suodatin vaihettu sekä paluuletkut vaihettu. Ei tee kansipainetta eikä vie vettä eikä öljyä. Pumpun hienosäätöökö enään vai jopa vielä karvan verran pumpun ajotuksen säätöä?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2101
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #31 : 21.10.2017, 18:37:12 »
Onko tuossa vakiopumppu vai 12mm nestepää ?...12mm nestepäällä pitäisi ilmeisesti keskipakosäätimen painoja hioa vähän kevyemmiksi, koska se ilmeisesti aiheuttaa pientä nykimistä tasakaasulla. Mikäli pumppu on vakio niin ennakko on pielessä ja 0.95-1.00mm ennakko toimii hyvin.

Poissa deekumiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #32 : 21.10.2017, 18:58:35 »
mihkäs suuntaa se ennakko lisäänty? koneeseen päi kääntäes vai koneesta poispäi kääntäes? ei ole heittokelloa nyt mutta koittas kääntää ennakkoo isommaks ja kattos mitä tapahtuu :D

Poissa deekumiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #33 : 21.10.2017, 18:59:05 »
missä nuo keskipakosäätimet on ite en tuon pumpun sielunelämästä juurikaan mitään tiiä

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2101
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #34 : 21.10.2017, 22:32:25 »
Eikös se mene aikaisemmalle moottoriin päin käänteäessä ja myöhäisempaan moottorista poispäin. Sitten on melko kohdallaan kun käynti muuttuu melko karkeaksi, jos kuulostaa pehmeältä se käynti niin ei ole ennakko kohdallaan.

tuossa kuvia ennakon säädöstä:


Tarkoitan noita "kolmion" muotoisia limppuja, joita pitää hioa noista kärjistä vähän kevyemmäksi. Noiden pois purku vaatii pumpun irroituksen ja tuon säätöpultin asento kannattaa ottaa jollakin ylös.



Tuolla on hyvät kuvat Bosch VE pumpun sielunelämästä ja kasauskuvat: http://www.brick-yard.co.uk/forum/ve-injector-pump-rebuild-in-colour_topic17456.html

Poissa deekumiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #35 : 21.10.2017, 23:30:55 »
ennakkoa käänsin lisää ja nykiminen väheni vielä ehkä jossain kohti tuntus ihan pientä nykimistä mutta ei haittaavaa. Käyntiääni deekumaisen karkea :D :D käyntiinkin lähtee helvetin hyvin jopa erikoisen hyvin mutta pumpun takana oleva yks hehku pimiänä tarvii vaihtaa ennenku kovemmat pakkaset iskee :D

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2101
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #36 : 21.10.2017, 23:36:47 »
Se nykiminen on vähän samanlaista kuin olisi bensakoneessa sytytysennakko pielessä, loppuu kun painaa lisää kaasua ja ilmenee tasakaasulla ajaessa. Nuo painot on ilmeisesti mitoitettu 10mm nestepään ja kaasuvivuston kanssa ja on liian herkkätoiminen 12mm nestepäälle, mistä se nykiminen johtuu.

Poissa deekumiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #37 : 22.11.2017, 21:22:15 »
Nytkyttelee sillon tällön nyt oon ajellut vaan ei pahene eikä parane. Muuten kyllä toimii kun unelma. Oliskos jollahin myydä mulle leimaperää tuohon turbodeekuun kun tarvis leimalla käyttää. Ainiin ja välijäähdytintä saa kans kaupitella jos halvalla löytyy ei mitään väliä kuhan on ehjä ja mieluiten etelä-suomesta. Vielä tarvis konehuonetta siistiä ja ehkä vähän ulkonäköä myös :) siin muutama kuva omasta pappavolvosta kertokaa ihmees vapaasti mielipiteet!









 

Autoracing  KL-varaosat