Carwist  Race.fi

d24 kytkimet

  • 5 Vastauksia
  • 808 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa d24tdic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
d24 kytkimet
« : 16.11.2017, 21:00:14 »
Asensin 2500km sitten sre asetelman ja bensa turboon tarkoitetun levyn kun uusi oli sattumoisin hyllyssä ja nyt alkoi luistamaan. Pitäisikö diisseliin tarkoitettu levy paremmin vai suosiolla sintteri levy? Vaihteisto on m46 ja tehoa 215hv 370nm

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2148
Vs: d24 kytkimet
« Vastaus #1 : 16.11.2017, 22:13:09 »
Aika outoa että luistaa jo noilla tehoilla, koska luvataanhan esim. SRE-763 asetelmalla ja massalevyllä vähintään 450nm kesto. Onhan tuollainen SRE-763+massalevy pitänyt hyvin muissakin jopa 250hv/400nm D24:sissa. Sintteriä en laittaisi ihan heti koska särkee vaihdelaatikon nopeammin, eikä tuo m46 kauheasti kestä muutenkaan.

Kyllä tuossa joku muu vika on kuin sre-asetelma ja massalevy. Noita SRE-asetelmia on vaikka miten monta olemassa niin mikä asetelma tuossa nyt sitten on ?

Varma en ole mutta mielestäni dieselin massalevy on paksumpi kuin bensaturbon. Monestihan myös bensavirittäjät laittavat dieselin kytkinlevyn
« Viimeksi muokattu: 16.11.2017, 22:14:59 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa d24tdic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: d24 kytkimet
« Vastaus #2 : 16.11.2017, 22:23:47 »
Juuri on tuo 763 loppuinen . Asetelma tosin oli käytetty mutta kytkin tuntuma polkimella on paljon jämäkämpi kun vakio asetelmalla
« Viimeksi muokattu: 16.11.2017, 22:28:05 kirjoittanut d24tdic »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2148
Vs: d24 kytkimet
« Vastaus #3 : 16.11.2017, 22:28:37 »
Kannattaa vaihtaa uusi dieselin massalevy tuonne ja kokeilla sen kanssa. Onhan se sre vähän vakiota jäykempi polkea. Tosiaan massalevy ja 763 pitäisi pitää vielä yli 400nm.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2017, 22:31:18 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: d24 kytkimet
« Vastaus #4 : 17.11.2017, 00:16:40 »
Tota paineasetelmaa kannattaa ehdottamasti koeponnistaa ja jos ok niin karhentaa ja putsaa kitkapinnat (myös vauhtipyörän) kunnolla ja uudella levyllä kasaan, koeponnistuksella saadulla mitalla.
142

Poissa J4nne_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
  • www.vrcf.fi
Vs: d24 kytkimet
« Vastaus #5 : 22.11.2017, 00:36:58 »
-763 Asetelma on suotavaa shimmata ainakin omien kokemusten mukaan volvon vauhtipyörään. Ilman shimmausta painuu asetelma turhan pohjaan eikä puristusvoima ole enää riittävä. 1mm korkuisilla shimmeillä tullut perus pottapyörien ja massalevyjen kanssa järkevä kytkin eikä ole minkäänsortin luistoongelmia ollut tiukoissakaan vehkeissä.
-940 classic, B230FT
-940 Harraste rotisko, b230ft, 531, 54mm@2.1bar

 

Proturbo  Autodiagnoosi