Proturbo  Autodiagnoosi

V50 Ohjausvika - vaati huollon

• 21 Vastauksia
  • 24007 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wildcard

• De Luxe
  • *
  • Volvo oma mekaanikkosi!
Vs: V50 Ohjausvika - vaati huollon
« Vastaus #15 : 08.05.2016, 21:58:41 »
Moro!

Jep ja juurikin tuo rusaus kun avaimen painaa paikalleen, ei enään tule.

huomenna lukevat nuo vikakoodit volvolla ja soittavat minulle. Jos on rattilukko niin, tilaan osan ja vaihdan itse ja dremelöin pultin päihin lovet tasapäälle. Saavat volvon miehet sitten synkata uuden rattilukon kuntoon.

Jos vika on virtalukossa, niin sitten saavat hoitaa kokonaan. Luultavasti ei ole kummoinen työ.

Itsellä on suuri epäilys rattilukosta.

Tietenkin yksi vaihtoehto on auton sisälämpötila joka oli perjantaina varmaan 30 kun menin sisään. Eli tietenkin päivän paistuminen on voinut aiheuttaa jotain. Mutta en oikeen usko.

EDIT: mitä luulette että saako volvo synkattua minkä tahansa rattilukon tohon? Eli jos löydän jostain käytettynä, niin onko pelkoa että tulee huti ostos?

Tässä kuvat teksteistä. Toinen tulee vaan kun heiluttaa ohjauspyörää.

« Viimeksi muokattu: 08.05.2016, 22:11:31 kirjoittanut wildcard »
Volvo V50 2004 2.0D
Ex V40 01 1,9 TDI

Poissa wildcard

• De Luxe
  • *
« Vastaus #16 : 10.05.2016, 06:21:19 »
Jep!

Viaksi on tänään diagnosoitu rattilukkovika.

Joten osu ja upposi.

Nyt pohdin että uutta Volvolta vai käytettyä vai mites tässä edettäisiin.

Taidan soittaa vielä piruuttani bilialle myös ja selvittää sieltä hinta.

Kiirehtinyt on tietenkin kova saada auto kuntoon, kun vaimokkeen pitäisi lähteä pohjoisen suuntaan perjantaina.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2016, 06:23:06 kirjoittanut wildcard »
Volvo V50 2004 2.0D
Ex V40 01 1,9 TDI

Poissa wildcard

• De Luxe
  • *
« Vastaus #17 : 11.05.2016, 22:40:17 »
No niin..

Nyt on rattilukko vaihdettu. Hommassa oli ehdoton työkalu tuo akkudremel. Ainoa oikea.

Ainoa ongelma oli lukon irroituksessa. Itse kiinnike pultit lähti dremelillä helposti. Ainoa ongelma oli lukossa oleva varmistustappi. Joka oli jumisssa rungossa.

Pienellä ratin pyörittämisellä sekä nakuttelulla lukko kuitenkin naksahti auki ja sain painettua tapin sisään. Näin itse lukko lähti irti.

Kumma kyllä tuon avauksen jälkeen kun koitin irrallaan lukkoa kädessä. Toimi se ihan moitteetta. Mutta jätäppä se nyt vaihtamatta, niin sittenhän se hajoaa johonkin metsänreunaan kuitenkin.

Tässä kuva uudesta vasemmalla ja vanha oikealla. Ja kuten huomataan niin vanhassa tuo salpatappi joka pitää lukon paikoillaan pulttien lisäksi. Uudesta se on hävinnyt, eli oisko tää nyt sitten se parannus.

Volvo V50 2004 2.0D
Ex V40 01 1,9 TDI

Poissa Risto H

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #18 : 11.05.2016, 23:37:21 »
Mielenkiintoista. Minun autooni on siis vaihdettu jo kaksi noita kuten alkupään viesteistä selviää. Varmaankin alkuperäisessä oli tuo sama salpatappi ja voi olla että nimenomaan se jumitti. Nro 2:ssa jonka irroitin itse oli sitten mikrokytkinvika ja salpatappi oli jo poistettu ilmeisesti liian vikaherkkänä.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa wildcard

• De Luxe
  • *
« Vastaus #19 : 12.05.2016, 10:26:16 »
Moro!

Mulla luultavasti ongelma oli myös tuossa mikrokytkimessä.

Koska kun itse koputtelin lukkoa, niin siinä vaiheessa se vasta naksahti auki. Lisäksi piti salpaa painaa vielä avusteisesti sisäänpäin jotta sai irti akselirungosta.

Kädessä ollessa en huomannut seurata toimiko toi lukitustappi.
Volvo V50 2004 2.0D
Ex V40 01 1,9 TDI

Poissa wildcard

• De Luxe
  • *
« Vastaus #20 : 12.05.2016, 20:54:17 »
Non niin..

Auto kunnossa. Hintaa tuli 155e. Sisältäen vikakoodien luvun 60e, sit oli 30e työtä ja 60e oli synkkaus..

Itse tein siis vanhan poistamisen ja uusi tilalle.
Volvo V50 2004 2.0D
Ex V40 01 1,9 TDI

Poissa Etokorva

• De Luxe
  • *
« Vastaus #21 : 04.08.2018, 21:21:15 »
tervehys. mulla ilmeni 04 v50 sama vika tänään. purin katteet eestä ja annoin meisselin muovipäällä naputusta rattilukkoon. alkoi toimia taas toistaseksi. Samat viat ilmeni et ratti ei menny lukkoo ja "ohjaus vaatii huollon" ja "ohjaus lukossa yritä uudelleen" tjsp. naputtelin, kääntelin rattia ja kääntelin virtoja niin kauan et kuului se oikea lukitus/aukaisu ääni. sit lähti käyntii. vika toistui heti kun sammutin, käytin avainta pois ja yritin uudelleen käyntiin. uudet naputtelut ja taas toimi. nyt tietää miten tuon auton mahollisesti saa liikkeelle korjausta odotellessa..
volvo v50 T5 awd
ex. volvo s60 2.4t awd

Samppasport  Futurez