Aloitetaanpas keväästä 2018, joka oli tämän alkuperäisen tarinan alku... edeten tähän päivään:
muistaakseni 2013 joulukuussa luovuin T-5R farkusta (tais Arska11:lle mennä purkuun? )
Sen jälkeen olikin Ford/Skoda/Citröeen/Peugeot -tyyppisiä kuljettimia..

Viimeisimmän C2-citröeenin kun sain myytyä, pariviikkoa sitten oli suunnitelma ollut jo hetken selvillä, MK1 koppanen S/V70 Volvo, työpaikalla todettu kestäväksi autoksi..
Joten päädyin vaihtoehto 2:een V70, B5254T ja AW 50-42LE
v70 Tuommoinen ihan siisti, 380tkm. huoltokirja katkennut 340tkm.. parituhatta olen ehtinyt jo ajaa tällä, eikä kaduta

Pikku huoltoja tullut tehtyä, öljyt moottoriin ja laatikkoon ( lootaan pistin Teboil fluid E:tä 80€ /20l. )
Ja ylläripylläri moottorin takaylätuki kumi hajalla..
Vielä olisi selvitettävää, antaa vikakoodia P0722, jompikumpi anturi vaihteistossa pimeänä, tai johto tai ihanmikävaan.
Ilmeisesti kyseessä on se taaempi tulipeltiä lähempänä oleva anturi. Täytyy tilata uusi, kokeiltu vanhemman mallisella anturilla->ei toimi. Koska autohan on 7/98 joten tässä onkin jo kaasuläppä sähköllä ja muutakin mukavaa..
JA TÄSTÄ 2 VIIKKOA ETEENPÄIN arviolta huhtikuu 2018 Tuttu soittaa että osta häneltä V70 2.0T pois, sanoin ensin että ei, kun ostin jo tuommoisen automaatin.. meni 4 tuntia ja soitin että ostan sen sun volvon pois

Hyvä historia, olinhan auton kolmas omistaja.. ja edellisellä (tutulla) auto ollut 10 vuotta. Siitä autosta lisää myöhemmin, nyt ei oo kuvia.
elettiin siis kevättä 2018, ja tästä tapahtumasta jonkinaikaa eteenpäin aloin haaveilla S70 -Volvosta, vaatimuksena oli tumma sisusta, manuaali ja 20V vapari, mutta kaikki oli joko automaatteja, liian uusia (98-00), väärällä moottorilla tai sisutalla. Mutta pitkällisen kivienkääntelyn tuloksena Facebookissa tuli vastaan tämä:

Jonka myyjälle laitoin aikalailla heti viestiä, ja Vee sai äSsän kaverikseen parkkipaikalla. Vuosimalli on 1998, juuri ennen sähkökaasuläppä aikaa, jotenkin luotan näihin vanhempiin enemmän.
Auto näyttää nyt tältä:

Siispä: Tumma nahkasisusta, manuaali ja B5254S, dolby prologic laitteet yms., olihan auton ensimmäinen omistaja ollut Ruotsalainen näyttelijä:
https://en.wikipedia.org/wiki/Jarl_Borss%C3%A9n Autohan on tuotu suomeen parivuotta sitten Ruotsista.
Kilometrejä tällähetkellä 345xxx.
Nuo Nodus -vanteet maalasin jollain silmään sopivalla sävyllä.
Tarkoituksena olisi seuraavaksi laittaa väsähtänyt ja koliseva alusta uuteen uskoon, Eibach -30mm. vieterit odottaa. Tässä jokinaika sitten tuli käytyä Helsingissä n. 600km:n reissu ja todettua että alustan ominaisuudet ovat hieman väsyneet

melkoisen vetelä takapää.. Jatketaan tästä->