Kyllä itse olen sitä mieltä että vaihto varmasti on perusteltu, ainakin VEA koneilla ajaa mukavasti ja momenttimuunnin automaatti toimii ja kestää huollettuna. Toki eihän tämä kaikista nopein vaihteisto ole jos verrataan kaksoiskytkinvaihteistoihin. Tarpeen mukaan tiestysti S90 tai V90, mutta kannattaa huomioida että V90 on ulkomitoiltaan lyhyempi.
Itselläni on nyt ollut jonkin aikaa V90 D3 Business, itse ehkä jos jotain lisäksi pitäisi kaivata on lisävarusteinen penkki ja ulkoisesti Inscription. Toki olisihan nelivetokin mukava. Kilometrejä tulee reilu 3000km kuukaudessa. Muuten varusteita löytyy ihan riittävästi, aikakin omasta mielestä.
Murheita näissä ovat oven kahvat, jotka jäätyvät ja hajoavat pakkasella, ruoste ongelmista en ole kuullut. Penkinlämmitin on myös, lähinnä istuinosa, oma korjattiin juurikin tänään 150tkm huollon yhteydessä. Myös takavalot vaihdetaan yleensä, omaan ne on myös vaihdettu aikana jolloin auto oli ruotsissa. Myös ratin nappulat on selvästi heikko paikka.
200tkm uskaltaa varmasti ostaa jos on huoltohistoria kunnossa, vaihteistoöljyn vaihto kannattaa myös tarkistaa. Ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta suositus.
Öljyjen imeminen letkulla voi olla hankalaa, itse suosin öljyjen vaihtoa propun kautta mikä taas vaatii suojien purkua. Toki tämän aina suorittaa merkkihuolto.