Olen itse tehnyt perushuuhtelut vaan kunnon määrällä (14l) uutta öljyä, kun ei ole ollut noin huonosti huollettua vaihteistoa, mutta tollaisen itse ehkä veisin johonkin (Öljypiste?) puhdistusaineiden kanssa tehtävään koneelliseen öljynvaihtoon, joissa käsittääkseni vielä kierrätetään öljyä päinvastaiseen suuntaan kuin käynnissä olevassa autossa. Niin ei sihti tukkeutuisi.
Jos teet itse huuhtelun, kannattaa tehdä FAQ:n ohjeella
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=40722.0. Läpinäkyvän letkun ostin Biltemasta. Öljyn täyttöön on hyvä esim. hanallinen mittakannu letkulla Motonetista. Aluksi otin pohjapropusta ekat kolmisen litraa, enempää ei tule, tämä oli tympein osio pohjamuovin takia ja kun sopivaa avainta tuohon väliin meinannut löytyä. Itse huuhtelu yläkerrasta oli hidasta mutta helppoa ja terapeuttista. Otin 2-3 litraa kerralla ennen kuin tuli ilmakuplia letkuun. Tärkeää on aina joka välissä täyttää saman verran uutta öljyä kun on poistettua, vaihteisto on tarkka öljymäärästä toimiakseen nätisti ja ei saa käydä liian tyhjänä.
Sanoisin että tarviit 12-15 litraa öljyä, itse käytin Mannoilia ja olen tyytyväinen lopputulokseen. Luokitus oltava JWS3309.
Kävin joka välissä huuhtelua kaavion P-R-N-D-N-R-P läpi, että venttiilipöytä puhdistuisi kattavammin.
Jos vaihteisto toimii oikein, sopeutusta ei tarvi, Vidalla voi nollata öljynvaihtolaskurin mutta kaikki ei tee sitäkään.