Elekma  Autoracing

s60 2.4 2001 abs/luistonesto runkuttaa kokoajan, koodit luettu

  • 6 Vastauksia
  • 1746 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jermeli80

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Kyseessä siis s60 vm 2001 2.4 Alkoi oireilemaan niin että käännettäessä laittoi (kuivalla) luistonestoa päälle katkaisten tehoja. Nyt runkuttaa abs pumppu jopa moottoritie nopeuksissa sekä suoralla tasaiseen tahtiin. Laittaa siis luistonestoa ilmeisesti kokoajan päälle. ABS valo ei pala  ollenkaan, eikä muutkaan varoitusvalot. Tässä koodeja: A02b   cem:

 6A01 -oven lukitus avattu, takavasen. Liian suuri signaali, jatkuva

6A02 Ovi lukittu, takaoikea. Liiancsuuri signaali, katkonainen.

1A5f Tietoliikenne BCM:n (jarrujen ohjausyksikön (abs) kanssa.

- Jatkuva
« Viimeksi muokattu: 11.12.2018, 20:33:30 kirjoittanut jermeli80 »

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6990
  • Global alligator
Jos vika alkoi pyöriä käännettäessä niin itse hakisin vikaa ihan ensin etu ABS-kehistä.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.4T 1999 The Saint.

Poissa jermeli80

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Aivan, kävi tuokin mielessä josko hammaskehissä häikkää. Eikös yleensä näissä abs vioissa juurikin tule katkoksia eikä pumppu toimi ja valot palaa, kun nyt pumppu selvästi toimii mutta on "yliaktiivinen". Täytynee ensimmäiseksi paneutua noihin kehiin.

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Ettei olisi napapultti löysällä?
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa jermeli80

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Taidettiin säikähdyksellä selvitä (ehkä). Ainakin kuskinpuolella oli rinkula ruostunut poikki ja siinä oli huomattava rako, toista puolta en edes katsonut kun molemmat lähtee vaihtoon. motonetissä näytti olevan 19.90 kpl. Tilasin ebaystä posteineen molemmat yhteensä n. 10e. Eli 30e säästöä mokomissa rinkuloissa. Kunhan saa ne vaihdettua niin eiköhän ala pelittää.

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi
Samalla kun vaihdat rinkulat niin käytä itse anturi irti. Mulla ruostuneet (ja katkenneet) rinkulat olivat kuluttaneet anturin muovin rikki, minkä takia ensin roiskevesi päräytti ABS-vikoja sittemmin koko anturi mykistyi ja aiheutti laajahkon vianetsintäkierroksen ennen kuin tuo simppelisti tarkistettava anturi löytyi.

ps. biltemassa rinkula taisi olla 7€.
« Viimeksi muokattu: 21.12.2018, 09:03:35 kirjoittanut roilo »
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa masiina80

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Rinkulat vaihdettu ja oireet hävitetty. Oli yllättävän simppeli ja nopea homma, kun ei tullut yllätyksiä mitä normaalisti näissä "simppeleissä" jutuissa tulee ja homma venyy monta tuntiseksi. Napapultti + iskaritolpan 2 pulttia irti ja vetari esillä. (Ei tarvi edes satulaa irrottaa). Helposti lähti vanhat irti, sen verran haperoa. Viilalla pintaruosteet irti, liikaa ei kannata nyrhiä jotta sovite jää tiukaksi. En lämmitellyt rinkuloita, meni nätisti paikalleen varovasti ja tasaisesti naputellen. Itse asun paikassa jossa taitaa lähin biltema olla reilu 100km päässä. 7e+ postit, olis tullut kalliimmaksi ::)

 

Autoracing  KL-varaosat