Futurez  Kulkukoira

S80 2.5 tdi 1999 lämmitys ongelma ratkesi

• 1 Vastauksia
  • 807 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jokizen

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
S80 2.5 tdi 1999 lämmitys ongelma ratkesi
« : 23.01.2019, 09:43:03 »
Pari talvea oon "palellut" Volvossa. Aluksi vaihdoin termarin ja nesteet, ei vaikutusta kapiinin lämpiämiseen.  Seuraavaksi lämmityslaitteen kenno (vanha oli aika tukossa), mutta ei mainittavaa parannusta "lehmänhenkeen". Vihdoin sain aikaiseksi tutkia vikaantuneen Ardicin (oli polttoainepumpun piuha poikki). Piuha kiinni ja lähti käymään mutta sammui noin minuutin päästä. Toimi jos auto käynnissä ja kierrokset noin 1500rpm tai enemmän. Jonkin verran parani lämpiäminen. Aikani pähkäiltyäni tulin tulokseen ettei lisälämmittimessä kierrä neste kun auto ei käy (antoi myös vikakoodin ylilämpö suojasta). Hain Motonetista uuden sähköisen vesipumpun Ardicin kylkeen (Motonetin pumppu on joku merkitön kiinalainen, jossa on erilaiset liittimet kuin alkuperäisessä Boschin pumpussa). AVOT. Pumpun vaihdon jälkeen alkoi kapiiniin virrata lämpöä niin että parinkympin pakkasellakin tarkenee T-paidassa. Ton pumpun läpi virtaa lämmityslaitteen kennolle tuleva neste (jos Ardic ei ole päällä niin auton vesipumppu pyörittää pumppua vapaasti). Kun pumppu oli jumissa se vastusti veden kiertoa sen verran että lämmityslaitteesta tuli vain haaleaa ilmaa. Myös Ardic alkoi taas toimimaan normaalisti. Tilasin kuitenkin 81€ hintaan Boschin pumpun Autosähkötyöt Ahonen Ky:stä josta sain todella hyvää palvelua (olin tilaamassa jo uutta polttoainepumppua vikakoodin perusteella. Miian ohjeistamana kuitenkin otin ensin Ardicin irti ja tutkin sen josta löytyikin se katkennut polttoainepumpun piuha. Olisi voinut vaan myydä mulle turhaan sen pumpun). Kuvassa vanha vesipumpun moottori räjäytettynä, ei ihme jos oli jumissa

Poissa paku97

• :hello:
  • Turbo
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2.5 tdi 1999 lämmitys ongelma ratkesi
« Vastaus #1 : 23.01.2019, 10:21:34 »
Boschia on motonetissä 64e
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Proturbo  Autodiagnoosi