Autoracing  KL-varaosat

Volvo V50 ECM-250A vikakoodi

  • 2 Vastauksia
  • 2919 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kartanomasa

  • Vieras
Volvo V50 ECM-250A vikakoodi
« : 13.01.2019, 15:58:14 »
Terve,

Ostin tuossa pari kuukautta sitten  V50 2,4 140hp vehkeen, välillä polttelee keltaista moottorivaloa mittaristossa, joskus sammuu kun käynnistää uudelleen.
Luin vikakoodit ja sieltä antoi tuommosen ECM-250A (Long-term fuel trim. Lower limit/upper limit) koodin.
Autoon on vaihdettu polttoainepumppu noin vuosi sitten tämän saman koodin takia mutta ei näemmä auttanut..
Tsekkasin arvoja tyhjäkäynnillä ja LTFT arvo oli noin -11 %, ei pitäisi noin suuri olla? Öljytikkua nostamalla arvo tippui -5%.
Myös yhdessä alipaine letkussa oli viilto, tukin reiän sormella mutta ei  vaikuttanut mihinkään, voiko tämä vaikuttaa kyseiseen ongelmaan?
Ajaessa auto ei oireile millään tavalla..

Onko kellään ideoita mitä tässä lähtis kokeilee?
Muutama kuva alapuolella.








Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 ECM-250A vikakoodi
« Vastaus #1 : 13.01.2019, 17:33:56 »
Tuntuiko öljytikun reiästä selkeää ilmavirtausta? Jos puhaltaa/imee selvästi, voi kyseessä olla öljynsuodattimen jalassa olevan kalvoventtiilin rikkoutuminen tai siitä kanteen menevän "haitariletkun" halkeaminen. Yleensä em. viat esiintynät n. 100 tkm paikkeilla. Viat on sittemmin tuotannossa korjattu paremmilla osilla mutta ainakin 2007 tai 2008 valmistuserissä oli vielä heikommat osat tehtaan jäljiltä. Jos vikatilanne jatkuu pitkään, paine-ero kasvaa ja alkaa aiheuttaa muitakin vikakoodeja ja vinkunaa/vihellystä jos kyse on tästä.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Kartanomasa

  • Vieras
Vs: Volvo V50 ECM-250A vikakoodi
« Vastaus #2 : 13.01.2019, 17:40:02 »
Tuntuiko öljytikun reiästä selkeää ilmavirtausta? Jos puhaltaa/imee selvästi, voi kyseessä olla öljynsuodattimen jalassa olevan kalvoventtiilin rikkoutuminen tai siitä kanteen menevän "haitariletkun" halkeaminen. Yleensä em. viat esiintynät n. 100 tkm paikkeilla. Viat on sittemmin tuotannossa korjattu paremmilla osilla mutta ainakin 2007 tai 2008 valmistuserissä oli vielä heikommat osat tehtaan jäljiltä. Jos vikatilanne jatkuu pitkään, paine-ero kasvaa ja alkaa aiheuttaa muitakin vikakoodeja ja vinkunaa/vihellystä jos kyse on tästä.

Pitääpä huomenna kokeilla virtaileeko siinä. Autolla ajettu noin 240tkm ja vuosimallia 2005.
Vinkunaa ja vihellystä myös kuuluu moottoritilasta, öljytikun raottaminen ei vaikuta ääneen.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy