Kulkukoira  Proturbo

Katsastus ja k-arvo.

  • 6 Vastauksia
  • 2422 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jaska71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
Katsastus ja k-arvo.
« : 13.02.2019, 18:48:32 »
Tulipa tuossa taas käytyä leimalla ja hieman jäi askarruttamaan tuo savutusmittaus, tai pikemminkin sen tulos.

Autohan on tuo sigussakin oleva 2004 vuoden V70 D5, jolla on ehditty jo 487tkm rullaamaan. Jakoremppa tuli tuossa syksyllä teetettyä kun sen aika oli, ja kulkee edelleen aivan mainiosti, vedot tallella ja lähtee hanakasti.

Noh, viime vuonna tuo k-arvo oli 0,8 kun maksimihan on 3, ja tänä vuonna enää 0,17. Eikä sieltä putkesta usvaa saakaan tulemaan oikein millään, ellei sitten pitkän kaupunkirupeaman jälkeen polkaise nokia pois putkesta. Mutta savua ei.

Sitten itse kysymykseen...kertooko tuo nyt ylipäätään mitään moottorin ja/tai turbon kunnosta?

Voisi nyt ehkä olettaa että remppaamaton (tietääkseni) tuon ikäinen jolla on vaunuakin (töpseliin kun oli vedetty jatkuva 12v) vedetty alkaisi jo hieman pukkaamaan savuakin, varsinkin näin talvikeleillä?
V60 T3 -12

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1586
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Katsastus ja k-arvo.
« Vastaus #1 : 13.02.2019, 19:10:01 »
Ei oma D5 ainakaan savuttanut yhtään vakiona. nyt ohjelmoituna tulee pienen pieni pöllähdys kun lähtee vedättämään mutta ei muuta.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Valmet-20

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 313
  • www.vrcf.fi
Vs: Katsastus ja k-arvo.
« Vastaus #2 : 14.02.2019, 17:26:46 »
Mulla oli 430tkm ajettu sama peli ja savua ei kyllä tullut juuri yhtään. K-arvo pyöri muistaakseni aina alle 0,5. Voisko jotain eroa tulla jo mittaajasta/mittarista?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
Vs: Katsastus ja k-arvo.
« Vastaus #3 : 14.02.2019, 21:01:03 »
Noh, viime vuonna tuo k-arvo oli 0,8 kun maksimihan on 3, ja tänä vuonna enää 0,17. Eikä sieltä putkesta usvaa saakaan tulemaan oikein millään, ellei sitten pitkän kaupunkirupeaman jälkeen polkaise nokia pois putkesta. Mutta savua ei.

Sitten itse kysymykseen...kertooko tuo nyt ylipäätään mitään moottorin ja/tai turbon kunnosta?
Kertoo: Moottori, turbo ja suuttimet ovat hyvässä kunnossa tällä hetkellä. Tulevaisuutta se ei ennusta.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Cädi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Katsastus ja k-arvo.
« Vastaus #4 : 14.02.2019, 22:56:08 »
Ei kerro paljoakaan. Tulos vaihtelee jo sään mukaan jonkin verran ja jos esim. ajettu rauhallisesti, niin käytönnössä sillon
mitataan putkeen jäänyttä nokea.
Vasta jos useammalla polkasulla ei mene läpi, niin voi olla ihan oikeaa vikaa.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2244
  • Tampere - Pori
Vs: Katsastus ja k-arvo.
« Vastaus #5 : 15.02.2019, 01:36:22 »
Savuttomuus voi kertoa likaantuneesta maf:sta eli jos se ei näe ilmaa niin ei ruiskuteta polttoainettakaan.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Jaska71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
Vs: Katsastus ja k-arvo.
« Vastaus #6 : 15.02.2019, 07:29:15 »
Savuttomuus voi kertoa likaantuneesta maf:sta eli jos se ei näe ilmaa niin ei ruiskuteta polttoainettakaan.

Eikö tällöin kulkupuolikin olisi vähän niin ja näin?

Kuten sanottu, oma ainakin lähtee yllättävänkin iloisesti, ja viime kesänä tuli huippujakin vähän kokeiltua kesäreissulla...ittellä loppu sinni vähän alta 200 mittarinopeuden kohdalla ;D
V60 T3 -12

 

KL-varaosat  Race.fi