Vaihdoin eilen alatukivarsien palloniveliä S60 -01:een ja vaikka kuinka varovasti hommaa yritti tehdä, niin ilmeisesti kuskin puolen vetoakseli liikkui sen verran, että sisempi vetonivel levisi ja koko vetari piti irrottaa. En kyllä ymmärrä, miten tämä voi tapahtua noin helposti, koska irrotin vetoakselin navasta ja naputtelin sitä vähän sisäänpäin, jolloin tätä ei olisi pitänyt käydä.
Joka tapauksessa sain vetonivelen irralliseen vetoakseliin jälleen kasattua (sen voi muuten kasata kahdella tavalla, joista toinen on väärä ja silloin se jää aivan älyttömän tiukkaan jumiin eikä jousta yhtään). Tämän jälkeen asensin vetarin paikoilleen, pistin alapallonivelen kiinni, kiinnitin vetarin napaan ja kaikki oli OK, eikä vetonivel pyörinyt läpi. Laskin sitten auton alas tunkilta ja nostin apukuskin puolen ilmaan, niin eikö se vetonivel alkanut pyöriä taas läpi. En kertakaikkiaan voi ymmärtää, miten tuossa voi käydä noin helposti näin, että se vetonivel leviää, vaikka vetoakselin kuinka varovasti tahansa yrittää asentaa. Tässä vaiheessa loppui eilen aika ja jätin auton talliin odottamaan.
Miten tuo vetoakseli oikeasti kuuluu asentaa siten, että vetonivel ei leviä? Kasasin vetonivelen niin päin, että kuppiosa on yläpuolella, joten en tiedä, vaikuttiko se asiaan.
Saako muuten tuon vetoakselin asennettua ilman, että irrottaa alapallonivelen? En ainakaan itse keksinyt, että miten ihmeessä sen saa sillä tavalla irti.