Autoracing  KL-varaosat

XC60 pärisevä sisustan muovi (löytyi)

• 9 Vastauksia
  • 2777 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

• Turbo
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
XC60 pärisevä sisustan muovi (löytyi)
« : 11.02.2019, 20:23:58 »
Oli severta ärsyttävä homma metsästää pärisevän äänen aiheuttajaa että jaan tuloksen tänne. Eli jos kuuluu muovinen pärinä niin sen aiheuttaja saattaa olla vänkärin penkin muovipaneeli. Näin oli minun tapauksessa. En ihan heti äkännyt että ääni tulikin sieltä päin.

Nyt tars vaan keksiä pikkunäppärä konsti saada se lukittua jäsymmin
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa tuoppimän

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 pärisevä sisustan muovi (löytyi)
« Vastaus #1 : 11.02.2019, 20:59:57 »
Mulla sirisee jossain vänkärin puolen takaoven seudulla. Poika sitä bongaili ja sai loppumaankin painamalla jotain kohtaa ovessa.
Kiinnostusta ja välillä tekemistä

Poissa Jack

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 12.02.2019, 09:17:20 »
XC60:sen ylimääräisistä äänistä kun on puhe, niin osallistun minäkin aiheeseen. Oikealta takaa kuuluu välillä "klok klok klok..." ääni terävissä kuopissa, ja tutkittu on. mutta syy ei ole selvinnyt. Lisäksi oikealta edestä kuuluu välillä terävä kolahdus, eikä mitään väljää ole löytynyt, mutta epäilys on että voisiko tulla joustintuen suunnalta esim yläpään laakerointi?
Volvo XC60 D3 AWD 2012

Poissa jonze

• Grand Touring
    • jonze_photos
« Vastaus #3 : 12.02.2019, 14:51:48 »
Oli severta ärsyttävä homma metsästää pärisevän äänen aiheuttajaa että jaan tuloksen tänne. Eli jos kuuluu muovinen pärinä niin sen aiheuttaja saattaa olla vänkärin penkin muovipaneeli. Näin oli minun tapauksessa. En ihan heti äkännyt että ääni tulikin sieltä päin.

Nyt tars vaan keksiä pikkunäppärä konsti saada se lukittua jäsymmin

Mulla xc60 -11 ja apparin puolen se pieni lasille puhaltava suulake pitää kettumaista kitinää. Pitää keväällä tutkia miten sen saa hiljaseks
Volvo S60R 2006
Volvo s40 D3 classic 2011
Insta @jonze_photos

Poissa Pynski

• De Luxe
  • *
  • Ylipaine on ylivoimaa
« Vastaus #4 : 11.05.2019, 00:07:16 »
Omassani keskikonsolin ilmasuutinten kehysmuovi sirisi karkealla asvaltilla, hieman kangasteippiä sen taakse pariin kohtaan niin jo loppui ärsytys.
XC90 D5 AWD Inscription -18 ja XC60 D5 AWD Inscription Polestar -18. Ex. V90 D5 AWD Inscription -17, XC60 D4 AWD Summum -17, XC60 D5 AWD Summum Polestar -15, V60 D6 AWD Summum -14 ja 240 DL -88 + useampia kymmeniä vääränmerkkisiä kulkineita ja harrasteautoja

Poissa mulugren

• Turbo
« Vastaus #5 : 11.05.2019, 03:30:28 »
Mulla niksuu ja naksuu keskikonsolin muovit. Siis ihan kun auto liikahtaa tai kun jarruttaa. Volvosweden oli tehny ison työn ja purkanu koko XC70 konsolin ja liimannu sen kuorimuovin kauttaaltaan kiinni. On nähän Volvot melko laitoksia

Poissa juho82

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 11.05.2019, 12:13:20 »
Mulla niksuu ja naksuu keskikonsolin muovit. Siis ihan kun auto liikahtaa tai kun jarruttaa. Volvosweden oli tehny ison työn ja purkanu koko XC70 konsolin ja liimannu sen kuorimuovin kauttaaltaan kiinni. On nähän Volvot melko laitoksia

On. Laadussa on vähän parantamisen varaa, jos vertaa esmes bmw 5 sarja. Meillä naputti jo 60 uutena b pilarin uumenista. Moni sitä tutki ja loppu viimein purkivat koko systeemin ni vika oli, että tehtaalla olivat unohtaneet laittaa johonki peltisaumaan sikakitin tapasta mörjää..

Poissa mulugren

• Turbo
« Vastaus #7 : 11.05.2019, 13:41:06 »
Hullunkurista että sitkeästi elää/elätellään mielikuvaa jämäkästä pohjoismaisesta laadusta joka nimenomaan ei nitise tahi natise. Kaksi Volvoa omistaneena voin sanoa että pahin merkki mitä mulla ollu ???

Poissa hessu80

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
« Vastaus #8 : 11.05.2019, 14:02:04 »
Hullunkurista että sitkeästi elää/elätellään mielikuvaa jämäkästä pohjoismaisesta laadusta joka nimenomaan ei nitise tahi natise. Kaksi Volvoa omistaneena voin sanoa että pahin merkki mitä mulla ollu ???
Neljä "nykyvolvoa" omistaneena olen kyllä varsin tyytyväinen laatuun sisustan osalta. V70 mk3 kolahteli takaluukku, mutta kierros teippiä lukkoon hiljensi sen.

Uusimmassa eli V90ssä rengasjyrinä on jotain mikä ei sovi imagoon.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa TKG

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #9 : 12.05.2019, 19:51:55 »
XC60:sen ylimääräisistä äänistä kun on puhe, niin osallistun minäkin aiheeseen. Oikealta takaa kuuluu välillä "klok klok klok..." ääni terävissä kuopissa, ja tutkittu on. mutta syy ei ole selvinnyt. Lisäksi oikealta edestä kuuluu välillä terävä kolahdus, eikä mitään väljää ole löytynyt, mutta epäilys on että voisiko tulla joustintuen suunnalta esim yläpään laakerointi?
Lainaus omasta kirjoituksesta:
"Sama tilanne oman V60 kanssa, ei mukamas yläkumeja löytynyt mistään tarvikkeena.
Tilasin Mondeo MK4 ylätukikumit, Volvon kumit oli tehty köykämiinirunkoon, nämä teräsrunkoon. Käynevät myös S80.
Myöskin "kumit" alkuperäisissä olivat jotain urtsia ja Voortin osissa kumia. Volvon kumit rupesi klopisemaan ja olivatkin pirun kovat.
Mutu-tuntumalla uudet ovat hiljaisemmat. Tsekkasin myös uteliaisuuttani talouden toisen Volvon (V70 III) kumit ja ne ovatkin samanlaiset kuin nuo Hopan kumit (!)."

Lieneekö XC60 samat/samanlaiset iskarin yläkumit? Omassa ovat nyt ilman klopinoita tuon korjauksen jälkeen.

Ajossa: Polestar 2 LRSM '22, XC40RD T5 AWD '20, vetokoukkuun kiinnitetty V40 2,0 '04 , (kesäajokki Porsche 944tbo '86)
Ex. S60  T5 AWD '20, V60 T4 '20,  V60 D4 '19,  V60 '12, V60 '11, V70 '08, V50 '04, V70 '01, 850 '95, S60 '02, V40 '97, 142 '73 (sekä lukuisa määrä muita...)

Autodiagnoosi  Carcom Oy