Hei, olen uusi Volvo ja D5 Twin Engine (vm2016) omistaja. Autossa on "kaikki" uutta ja olisi muutama kysymys.
1. Mistä kohtaa löytyy öljynmittatikku? En löydä sitä mistään... (kuva moottoritilasta). Mittaristossa ei ole öljynmäärä tai moottorin lämpötilan mittareita (ei vedenlämpö eikä öljynlämpö) niin pitäisi tarkistaa öljyt...
2. Jos ajaa sähköllä, niin "kuluuko" silloin automaattivaihteisto ja moottori? Eli jos enimmäkseen ajelee sähköllä lyhyitä matkoja (max 45 km), niin voisiko periaatteessa automaattivaihteiston ja moottoriöljyn vaihtoväliä pidentää (siis yli vuoteen, en tarkoita yli 30 tkm:n, vaan että nimenomaan 30tkm:iin mutta että se ajallisesti kestää esim 2-3 v).
3. Minulle on kerrottu että autossa ei ole laturia eikä starttimoottoria, vaan auto vetäistään käyntiin hihnalla. Tästä voisi päätellä että hihnan toiminta on elintärkeää .. :-) .. hihnan vaihtoväli on 60 tkm. Jos kävisi niin että hihna katkeaa, niin rikkooko se moottoria, vai tapahtuuko vain niin että D5 diesel moottoria ei saa silloin käyntiin (eli ajellaan vain se minkä sähköllä pääsee)?
Kiitokset vastauksista ja jos on vinkkejä tms tärkeää ko automallin käyttöön, niin otan mielelläni vastaan.
Tähän mennessä 3 tkm itse ajettu, kokonaismäärä 69 tkm, ja ollaan tosi tyytyväisiä autoon. Ainoa miinus on että tavaratila on pieni (kun on tottunut "isoihin farkkuihin").
picture hosting