Morjens!
Kävi mukava juttu Kirkkonummen terveysaseman pihalla: Olin labrakokeisiin menossa ja laitoin Volvoa parkkiin keula edellä jotain kukkaistutusta kohti. Huomasin kyllä että kohdalla oleva reunuskivi oli irti ja ihan ryömintävauhtia liikuin. Yleensä spoilerin reuna varoittaa jos reunuskiven päälle menee. Ne oli kyllä niin matalat että normaalisti ei olisi pitänyt osua. Irti ollut kivi oli kuitenkin kääntynyt niin että se osui varmaan ensin spoileriin ja sitten pyörähti auton alle. Olin vähän myöhässä niin en asiaan kiinnittänyt niin huomiota vaan painuin sisään. Kyseessä oli sokerirasituskoe eli jouduin istumaan kaksi tuntia suunnilleen paikallani verikokeiden välissä. Oli jotenkin pahat aavistukset koko ajan ja kun pääsin ulos niin siellähän se Volvo uiskenteli lätäkössä jäähdytysnestettä. No, jonkun pikkuisen astian löysin ja sillä koitin vettä kantaa syyläriin mutta eihän siitä mitään tullut. TB oli ihan kivenheiton päässä niin ajoin sinne ja rupesin kunnon kannujen kanssa täyttämään paisuntasäiliötä. Vesi tuli saman tien ulos niin kuin hanasta olisi vääntänyt. Se saamarin reunakivi oli sen verran osunut että oli repäissyt syylärin päädyn irti, prkl!! En päässyt kunnolla näkemään kun olen sen verran invalidi ettei auton alle ryömiminen onnistu. Onneksi oli hinausvakuutus vielä tämän vuoden voimassa niin sain auton kaverin pajalle missä nosturit oli tietenkin varattu. Seuraavana päivänä kaveri soitti ja asia varmistui. Siitä olisi pitänyt tehdä ilmoitus heti kaupungille niin olisi voinut jotain korvausta saada mutta oli niin paljon muuta kiirettä että eipä tullut mieleen ajoissa sekään.
Taitaa olla kallis remontti edessä, olisko kellään tietoa tollasen vehkeen syylarista tai hyvästä korjaajasta joka sen päädyn taikois kiinni? Auto on kyllä myynnissäkin jos jotain kiinnostaa tuollainen projekti...