Autoracing  KL-varaosat

Miksi hälytysvalmius menee pois etuoven avainta kääntämällä S80

  • 10 Vastauksia
  • 1117 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Karitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • S80 T6 -99
S80 1999 Vaihdoin uuden hälytys sireenin autoon. Se pitää ääntä liiketunnistimen reagoidessa ja takaluukun avaimella avaamalla, mutta kuskin oven avaaminen avaimella poistaa oudosti hälytysvalmiuden, punainen vilkku sammuu ja ääntäkään ei tule hälyttimestä. Ymmärtääkseni hälyttimen pitäisi kuulua, kun ovi avataan avaimella. Onko siis kuskin ovessa jotain vikaa? Virhekoodeja ei ole tullut. UEM:n Resetointi = 3kertaa oven lukitus ja avaus ei ole auttanut. Ovet saan lukittua kaukolla ja vilkku välähtää sen merkiksi.
« Viimeksi muokattu: 30.07.2019, 21:21:43 kirjoittanut Karitsu »
Volvo Pro:lla koodien lukua ja nollausta.

745 > 850 STW 2,0 > 850 STW 2,5 > S80 T6

Poissa vikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 796
  • www.vrcf.fi
Oletko kokeillut irrottaa akunkengän esim vartiksi ?

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Kyllähän tuo nyt aika vahvasti viittaa siihen että hälytin on asetettu toimimaan niin että se sammuu myös kuskin oven avaimella avaamalla.

Jos saat hälyttimen kytkettyä päälle ikkuna avoinna, niin koita mitä tekee jos avaat oven ilman avainta.. Jos kyseisessä autossa tuollainen temppu ylipäätään onnistuu.

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8991
  • Teiden tukko
Neloskorisessa Golfissa toimi samalla tavalla, avaimella tai kaukosäätimellä avasi ovet ja lopetti punaisen ledin vilkuttamisen. Oliko Golfissa hälytintä, sitä en osaa sanoa.

Aika ikävää, jos kaukosäätimestä on paristot loppu ja autosta ei saa hälytintä pois. Ajonesto on kuitenkin avaimessa.

Mun ajatusmalliin tuo sopii, että avaimella lukosta kääntämällä tai kaukosäätimestä aukeaa ovet ja hälytin lähtee pois. Jälkiasenteiset hälyttimet on sitten asia erikseen.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa foxterrier

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
940 toimii kans tolla tavalla. Huomasin kun taannoin avasin takarontin avaimella :)
viimesin ex: 940 classic B230FT aw71 -98. Ja kyllä mä vielä Volvon taas ostan jos tuosta voortista aika jättää...

Poissa vikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 796
  • www.vrcf.fi
Saako sen takaisin toimintaan jotenkin ?

Poissa foxterrier

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
Kaukosäätimella kiinni ja auki
viimesin ex: 940 classic B230FT aw71 -98. Ja kyllä mä vielä Volvon taas ostan jos tuosta voortista aika jättää...

Poissa Karitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • S80 T6 -99
Alkukysymykseni nousi siitä, että aiemmin avaimesta kääntämällä hälytys käynnistyi. Volvon manuaali myös toteaa, että jos kaukosäätimen paristo on loppu niin autoon voi mennä avaimella, hälytys laukeaa päälle mutta sammuu, kun avaimen laittaa virtalukkoon.
Volvo Pro:lla koodien lukua ja nollausta.

745 > 850 STW 2,0 > 850 STW 2,5 > S80 T6

Poissa foxterrier

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
Täytyypä testata. Aiemmin koko kakea ei ees ollu ja pelkkä avainkäyttö ei saanu hälyjä reagoimaan.
Viimeks häly laukes kun menin lukittuun takaronttiin avaimella, edellisellä kerralla menin oviauki lukittuun autoon ja avasin lukon sisäkahvasta. On siinä joku logiikka...
viimesin ex: 940 classic B230FT aw71 -98. Ja kyllä mä vielä Volvon taas ostan jos tuosta voortista aika jättää...

Poissa vikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 796
  • www.vrcf.fi
Mulla kai aiemman omistajan toimesta poistettu koko hälysysteemi, kun ei anna mitään elonmerkkiä. Parempi niin toisaalta. :)

Poissa foxterrier

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
Itte olin kyllä todella yllättyny kun siinä oli äänikin sen vilkkuledin lisäks :D ..edellisessä merikontissa tais olla akku finaalissa tjsm
viimesin ex: 940 classic B230FT aw71 -98. Ja kyllä mä vielä Volvon taas ostan jos tuosta voortista aika jättää...

 

Autoracing  KL-varaosat