Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 D5 04 huono käynnistymään lämpösenä.

  • 9 Vastauksia
  • 3370 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nahis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
V70 D5 04 huono käynnistymään lämpösenä.
« : 03.11.2011, 06:43:10 »
Eli autoon tuli vaihto moottori ja nyt käy hienosti.
Kylmänä starttaa ja kun lämmennyt käyntilämpöiseksi niin saa sahata aika kauan että starttaa udelleen.
Mistähän lähteä etsimään vikaa?

Poissa Fellah

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 04 huono käynnistymään lämpösenä.
« Vastaus #1 : 03.11.2011, 15:46:54 »
Täältä ääni syöttöpumpulle.. Hehkuissa vika ei ole!
Millai syöttöpumppu toimii D5:ssa?? hihnallako? Jos, ni vaihda remmi, ja säädä syöttöpumpun ajoitus.

Halvempi vaihtoehto, lämpötila-anturi..
Eipä volvoilla enää. Ehkä tulevaisuudessa.
3 mazdaa pihalla. 6, 6, ja Xedos-6

Poissa nahis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 04 huono käynnistymään lämpösenä.
« Vastaus #2 : 03.11.2011, 19:26:59 »
Samalla hihnalla toimii kaikki ja uus hihna asennettu merkit kohillaan.Tyhjäkäynnillä käy tosi tasasesti ja hyvin.vastaa kaasuun niinku pitääkin mutta ei vaan lähe käyntiin lämpösenä. :'(

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 D5 04 huono käynnistymään lämpösenä.
« Vastaus #3 : 03.11.2011, 19:40:27 »
Tässä autossa ei ole syöttöpumppua, vaan nokka-akselin pyörittämä commonrail pumppu, jonka asennolla ei ole mitään merkitystä.

Alkoiko tuo käynnistymisvika vaihtomoottorin myötä?  tuliko vaihtomoottorin mukana myös suuttimet?  Vika voisi olla vaikka niissä..
Tarkasta myös paksun + kaapelin liitokset, sekä maadoitusliitokset

Poissa nahis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 04 huono käynnistymään lämpösenä.
« Vastaus #4 : 03.11.2011, 19:45:31 »
vaihtomoottorissa oli kaikki paikallaan.

Poissa nahis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 04 huono käynnistymään lämpösenä.
« Vastaus #5 : 03.11.2011, 19:46:20 »
Joo,tää alkas vasta tässä moottorissa.

Poissa nahis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 04 huono käynnistymään lämpösenä.
« Vastaus #6 : 03.11.2011, 19:58:16 »
Kuulemma suuttimia oli pitäny vähä naputella aluks.onko mahdollista että pitäis jotaki ohjelmoida uudestaan mootorin vaihdon yhteydes?

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 D5 04 huono käynnistymään lämpösenä.
« Vastaus #7 : 03.11.2011, 20:16:28 »
Kuulemma suuttimia oli pitäny vähä naputella aluks.onko mahdollista että pitäis jotaki ohjelmoida uudestaan mootorin vaihdon yhteydes?

Voi olla että ne on rikki... miksi niitä olisi pitänyt naputella, muun takia, kuin että ne on olleet jumissa, jos ne on ollu jumissa, on ne rikki.

Suuttimissa kyllä on koodausnumerot ympyrän sisällä siinä suuttimen päällä, kaikkien suuttimien täytyy olla samalla numerolla ja jos ne ei oo samat, kuin vanhat oli, täytyy se numero testerillä vaihtaa moottoriohjainlaitteen tietoon.
Numero liittyy suuttimien kalibrointiin ja sitäkautta suihkutusmäärien hienosäätöön

Poissa nahis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 04 huono käynnistymään lämpösenä.
« Vastaus #8 : 03.11.2011, 21:26:29 »
.
« Viimeksi muokattu: 04.11.2011, 12:49:56 kirjoittanut nahis »

Poissa nahis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 04 huono käynnistymään lämpösenä.
« Vastaus #9 : 03.11.2011, 21:27:49 »
Ja vielä se että commonrailissa ruvennut vuotamaan löpöä ensimmäisen suutimen putkesta.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy