Proturbo  Autodiagnoosi

Huohotusjärjestelmä V70 2005 2.5T

• 33 Vastauksia
  • 6418 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rusty

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: Huohotusjärjestelmä V70 2005 2.5T
« Vastaus #30 : 13.09.2019, 17:13:44 »
Harmillista nyt jankata tätä samaa asiaa uudelleen ja uudelleen mutta.. Käytin auton merkkiliikkeessä essential huollossa (siis öljynvaihtohuolto periaatteessa) ja pyysin etsimään vuotoa sekä tarkastamaan sen huohotuksen. Liikkeen tuomio oli vain, että ei vuotoja sekä heidän mielestään moottorissa on sisäinen vaurio, männänrengas varmaan halki ja kone puhaltaa öljyn läpi. Liikkeen mukaan kone työntää höyryä öljyntäyttöaukon kautta, koska on väljä. Mainittuani tästä banjopultista ja ns poikittain menevästä letkusetistä, kuittasivat vaan olankohautuksella, että eivät ole moisia vaihdelleet.

Mitä tästä nyt pitäisi sitten ajatella? Se perhanan pultti ja letku on niin ahtaassa paikassa, että en ainakaan itse saa irti/putsattua irrottamatta imusarjaa.. Varsin aikaavievä työ joten ei viitsisi huvikseen alkaa irrottelemaan ja tekemään moista hommaa. Forte käsittely tehtiin ja omaan makuun kone tuntuu hyrräävän nätimmin.. Pitäisikö tässä vain odottaa ja katsoa muuttuuko jokin vai suosiolla alkaa repiä imusarjaa irti ja putsata banjopultti ja siihen liittyvät letkut?

Poissa Mustalaatikko

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #31 : 13.09.2019, 20:08:30 »
Kyllä minä sen imusarjan kimppuun kävisin, kerran olen tinakoneeseen sen tehnyt ja olihan siinä ekalla kerralla ähellystä mutta ei todellakaan mikään amerikantemppu. Vaikeinta oli aina selvittää että miten mikäkin osa lähtee irti tieltä pois.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa jak900

• Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #32 : 13.09.2019, 20:54:10 »
Vähän tuntuu nuo merkkiliikeiden touhut siltä että jos ei entterin painalluksella tule auto kuntoon niin ei tehdä sitten mitään, arvaillaan vaan vikoja jne.
Parempi kun korjailee vaan itse niin tulee kuntoonkin jos vain työkalut pysyy kädessä.

Poissa Karitsu

• De Luxe
  • *
  • S80 T6 -99
« Vastaus #33 : 14.09.2019, 08:40:55 »
Harmillista nyt jankata tätä samaa asiaa uudelleen ja uudelleen mutta.. Käytin auton merkkiliikkeessä essential huollossa (siis öljynvaihtohuolto periaatteessa) ja pyysin etsimään vuotoa sekä tarkastamaan sen huohotuksen. Liikkeen tuomio oli vain, että ei vuotoja sekä heidän mielestään moottorissa on sisäinen vaurio, männänrengas varmaan halki ja kone puhaltaa öljyn läpi. Liikkeen mukaan kone työntää höyryä öljyntäyttöaukon kautta, koska on väljä. Mainittuani tästä banjopultista ja ns poikittain menevästä letkusetistä, kuittasivat vaan olankohautuksella, että eivät ole moisia vaihdelleet.

Mitä tästä nyt pitäisi sitten ajatella? Se perhanan pultti ja letku on niin ahtaassa paikassa, että en ainakaan itse saa irti/putsattua irrottamatta imusarjaa.. Varsin aikaavievä työ joten ei viitsisi huvikseen alkaa irrottelemaan ja tekemään moista hommaa. Forte käsittely tehtiin ja omaan makuun kone tuntuu hyrräävän nätimmin.. Pitäisikö tässä vain odottaa ja katsoa muuttuuko jokin vai suosiolla alkaa repiä imusarjaa irti ja putsata banjopultti ja siihen liittyvät letkut?
Onhan se banjopultti hankalassa paikassa. Pultti voi pudota konehuoneeseen ja täytyy muistaa ajatella käänteisesti, kun ylösalaisin olevaa pulttia aukaisee ja kiinnittää avaimella. Tarkastaakseni banjopultin alueen irroitin imusarjan, mutta takaisin laitoin imusarjan ollessa paikallaan. Piti laittaa öljynkeräyslaatikkoon menevä letku valmiiksi kiinni ilman imusarjaa, kun ei olisi oikein onnistunut imusarjan ollessa paikallaan. Työ opettaa vaikkakin äheltämisen kautta. Jatkossa tarkastan sen vähemmällä työllä irrottamalla suoraan vaikka äheltäen tai sitten otan flektin pois, jos kädet ei muuten mahdu. Rahaa säästyy ja voi itseään taputtaa olalle, kun huomaa tehneensä jotain itse ja onnistuen. :) ja , jos ei onnistu niin tietää ketä syyttää. ;) Koko putkihässäkän tarkastaminen vaatii imusarjan poistamista.
« Viimeksi muokattu: 14.09.2019, 08:47:16 kirjoittanut Karitsu »
Volvo Pro:lla koodien lukua ja nollausta.

745 > 850 STW 2,0 > 850 STW 2,5 > S80 T6

RallyBaron  Samppasport