Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V60 Huolto-ohjelma

• 6 Vastauksia
  • 24100 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Paatelainen

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
V60 Huolto-ohjelma
« : 07.07.2018, 17:00:42 »
Tervehdys.

Nyt on siirrytty VAG konsernista Volvolaisiin ja elämäni ensimmäinen volvo  :D
Löytyisikö mistään huolto-ohjelmiaa tai vastaavaa mistä näkyisi mitä milläkin kilometrillä pitäisi tehdä?
Auto on Ruotsista tuotu ja viimeksi huollettu kirjan mukaan 114000 kohdalla. Nyt mittarissa olisi 144 000. Mitään huolto ilmoitusta näyttöön ei ole vielä tullut.
Pystyykö mittaristosta näkemään paljonko seuraavaan huoltoon on matkaa?
Kyseessä olisi V60 D5 2013

Poissa Ryde85

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 Huolto-ohjelma
« Vastaus #1 : 07.07.2018, 17:44:20 »
30tkm / 1vuosi - huoltoväli. 150tkm huolto on pikkuhuolto(öljyt+suodatin ja raikkari) , jos tehty huolto-ohjelman mukaan.

http://cdn.uber.lt/ng/autos.volvo/1347053416_toms.pdf
« Viimeksi muokattu: 07.07.2018, 17:47:15 kirjoittanut Ryde85 »

Poissa Paatelainen

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 08.07.2018, 03:32:00 »
Onkos jakopään vaihtoväli 5 vuotta? Ruottissa se näytti olevan 10 vuotta ja jos oikein olen ymmärtänyt niin kun auton toi meren yli niin se tipahti 5 vuoteen
Olikos tämän moottorin kanssa jotain ongelmia noitten hihnojen kanssa et piti vaihtaa tiuhaan et jos hajoo niin voi hajottaa samalla jakopää remminkin...
« Viimeksi muokattu: 08.07.2018, 03:40:08 kirjoittanut Paatelainen »

Poissa Hota

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 08.07.2018, 09:09:41 »
Vuosihuoltoa alkoi herjaamaan. No mun kilometreillä ei tarvi vielä huoltaa. Kuittasin pois.
Ennen talvea kun öljyt, öljynsuodattimen ja polttoainesuodattimen vaihtaa ni riittänee.
-12 D3
Ex-Volvot: 142 -70, 145 -74 (2.3 L R-sport) ja Amazon -70.

Poissa tormund

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 29.10.2019, 20:28:44 »
s60 D3 -vm11 mittarissa 100tkm ja vuosihuoltoa pyytää vaikka kilometrejä edellisestä huollosta vain 10tkm.
Ilmeisesti vain öljyn ja suodattimen vaihto? joten ei taida tarvita Volvon omaa essential huolto kun jarruremontin yhteydessä ton sain teetätettyä suht edullisesti?

Poissa mulugren

• Turbo
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
« Vastaus #5 : 29.10.2019, 23:39:58 »
Moottoriöljyt kantsii vaihtaa 20tkm välein tai kerran vuodessa kumpi vain ennemmin tulee vastaan. Näiden öljyt on niin lirua ja dieseleitä kun vielä ovat niin uusikin öljy on mustaa heti kun moottori on yhden kierroksen pyörähtänyt ;D Vaihto 20tkm välein säästää monelta riesalta kuten esim. nostajien ennenaikaiselta kulumiselta.

On voinut unohtua huoltolaskurin nollaus jos liian aikaisin muistuttaa. Ohjeet nollaukseen löytyy googlella (vrcf.fi huoltolaskurin nollaus).

Kantsii esilämmittää huolella ja antaa aika-ajoin kenkää. Pysyy webasto paremmin kunnossa eikä mene dpf tukkoon. Minulla oli heti dpf tukossa kun auton ostin. Koeajoissa kai tukkeentunut. Huollossa saivat pakkopolton päälle eikä ole minun käytössä enää sitten tukkeentunut. Ei tukkeentunut aiempikaan dpf Volvo.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

• Turbo
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
« Vastaus #6 : 29.10.2019, 23:46:24 »
Olikos tämän moottorin kanssa jotain ongelmia noitten hihnojen kanssa et piti vaihtaa tiuhaan et jos hajoo niin voi hajottaa samalla jakopää remminkin...

Kyllä. Kantsii seurata hihnojen kuntoa, rullien kuntoa jne. Huollossa minulle väittivät että hihnojen tarkistukset kuuluu sinisellä huolto-ohjelmiin. Itse olen myös varulta mulkoillut. 180tkm mentiin orggishihnoilla kun huollossa aina vakuuttivat et kunnossa on hihnat. Ilmastoinnin kompuran pikkuhihnan kyllä vaihtoivat etuajassa kun oli jotain tarttunut ja se kitisi. Samalla vaihtui vissiin kompurankin joku rulla (vapaakytkin?). Ilmastoinninkin hihna voi päätyy ikävään paikkaan huonolla tuurilla
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron