Catalyst System Efficiency Below Threshold vikakoodi tarkoittaa ettei katalysaattori toimi enää riittävän tehokkaasti (suom. katalysaattorijärjestelmän toimintakyky alle raja-arvon). Kummankin katalysaattorin etu- ja takapuolella on lambda-anturit, joista ensimmäinen tutkaa moottorin seossuhdetta, kenties muutakin toimintaa ecu:n koodista riippuen, kun jälkimmäinen tutkailee katalysaattorin toimintaa. Lambda-antureille on omat vikakoodit, eli vika on täten katalysaattorissa eikä koodi viittaa anturin vikaantumiseen. Imu- ja pakovuotojen ei tuohon pitäisi vaikuttaa, kumpikin saa anturin näkemään laihempaa seosta kuin kuuluisi, jolloin mahdollisesti ilmenisi muita vikakoodeja tai auto ei kävisi kunnolla, vähintään pitäisi tulla myös ennen katalysaattoria olevalta lambdalta myös virheellistä tietoa. Mikäli kaikki toimii normaalisti ja tuo on ainut vikakoodi, viittaa se katalysaattorin hajoamiseen.
Mikään tuossa koodissa ei viittaa mihinkään anturivikaan tms. vaan yksinkertaisesti ecu on tutkinut ja tullut tulokseen että katalysaattori on saavuttanut elinikänsä päätepisteen. Sitä en tiedä kumpi sylinteririvi on numero 2. Loogisesti ajateltuna taemmainen keulasta katsottuna? Bank 2 viittaa siis sylinteririviin/ryhmään 2. Lambda-anturi joka tuon vikakoodin tuottaa on se katalysaattorin jälkeen oleva anturi. Ennen katalysaattoria oleva tosiaan tutkii moottorin toimintaa ja taemmainen katalysaattorin toimintaa/tehokkuutta.
Kun katsoin tuon linkkisi, niin toki voi viedä vikakoodin pois, ainakin teoreettisesti. Ei se kuitenkaan katalysaattoria korjaa. Täten päästöt huononee, mutta tästä tuskin tulee ongelmia sillä katsastuksen päästörajat suhteessa auton hyväksyntäpäästöihin ovat niin suuret että auton todella täytyy olla rikki. Vaikka leiman saakin niin terveyden pilaamiseen se kuitenkin osallistuu, katalysaattorin pointtihan on vähentää ihmiselle vaarallisia päästöjä. Aivan kuten hiukkasloukunkin. Siksi ne olisi hyvä olla kunnossa ja käytössä. Maksaa vain p*******sti.