Vastataan, vaikka vanha topicci ni saa kenties joku avun mikrokytkimen vaihtoon. Alkuperäiseen kysymykseen ekaks vastauksena, et eihän tuo ihan ruutuun oo menny, jos tällainen tee-se-itse urpokin vian arvasi jo purkamattakin ja ilman testeriä...

Eli itsellä V70 -13 ja sama ongelma oli, että luukku ei auennut kontin kahvasta (kaukosäätimestä ja auton kojelaudasta kylläkin). Vian arvasin tosiaan jo tutkimattakin eli juurikin tuo mikrokytkin (aiemmassa S60 -04 oli sama vika aikoinaan). Kytkin itsessään on valettu muovin sisään eli koko kahva osa, missä myös rekkarikilven valot sijaitsee on samaa pakettia ja vaihdettava siksi kokonaan. Itse maksoin toimituskuluineen Ebaysta ostettuna Saksasta käytetystä noin 50€. Kotimaassa huutivat purkaamot samasta palikasta 80-100€ ilman toimituskuluja. Kontin verhoilu lähtee irti löysäämällä molemmilta laidoilta kaksi torxia, jotka yhdistää verhoilun muoviin sekä sisäpuolen kahvan kaksi torxia. Muilta osin pihdeillä auttaa vähän verhoilun ja muovin liitoksessa olevia klipsuja ja muut klipsit lähtee irti ihan vaan vetämällä verhoilua suoraan ulospäin. Irrottaa samalla kaksi johtosarjaa eli keskellä olevan mikä taitaa mennä EDIT: keylessdriven antennille (en katsonut purkaessa johtosarjaa tarkemmin, et minne menee, mut jälkeenpäin kelaillen) ja toinen menee luukun sulkemisnapille.
Tässä ekassa kuvassa näkyy kaksi noista 10mm muttereista (yht. 4kpl), jotka tarvii irrottaa pellin koloista, jotta saa koko paneelin irti.

Tämä johtosarja on myös irroitettava eli menee juurikin mikrokytkimelle ja rekisterikilven valoille. Kuvassa myös yksi noista ed. mainituista 10mm muttereista.

Tässä kuvassa näkyy itse paneeli varaosanumeroineen. Mikrokytkin keskellä mihin vihreä ja sininen piuha menee. Kyseessä siis V70 -13, muiden vuosimallien varaosanumeroista en osaa sanoa. Noiden piuhojen vastuksen kun mittaa liittimeltä niin vahvistaa vian. En nyt lonkalta muista oliko vastus ääretön vai jtn ihan liikaa rikkinäisesä ja käytännös 0 ohm ehjässä.