Proturbo  Autodiagnoosi

V70 -02 nopeusmittarin virhe korjaantui!

• 2 Vastauksia
  • 1924 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V70S40

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
V70 -02 nopeusmittarin virhe korjaantui!
« : 12.05.2012, 10:48:22 »
Käytin Volvon essential-huollossa (200tkm huolto). Sen jälkeen huomasin, että nopeusmittari ei enää näytä juurikaan liikaa!? Jos ajoi ennen mittarisatasta, niin todellinen nopeus oli n. 92-93km/h. Nyt todellinen nopeus on n. 98 km/h.

Tuleeko nykyään huollossa automaattisesti myös DIM-yksikön päivitys vai mitä tässä on tapahtunut? En ainakaan pyytänyt mitään päivitystä nopeusmittariin.. Mutta en valita  :D

Poissa Masked Jackal

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -02 nopeusmittarin virhe korjaantui!
« Vastaus #1 : 12.05.2012, 11:10:14 »
Em. päivitys tarkastaa tehtaan tietokannasta auton ohjelmistojen "tuoreuden" ja vetää viimeisimmät versiot sinne missä niitä ei ole. Eli DIM on voinut ihan hyvin päivittyäkin
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Duunari74

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -02 nopeusmittarin virhe korjaantui!
« Vastaus #2 : 13.05.2012, 22:48:21 »
Mulla kävi tuo V70- 05 2.4 Essential-huollossa ja siihen kuului tuo Service 2.0 yhteydessä tuleva ohjelmistopäivitys.

Auton mukaan tuli huollosta Service 2.0 Ohjelmistopäivityskirja, jossa näkyy listattuna ohjausyksiköt ja kaavio noista yksiköistä....tosin aika seikkaperäinen, mutta itselläni päivitettiin juurikin mm. tuo "Dim-yhdistelmämittari". Mitään vaikutusta en noista päivityksistä huomannut, mutta ainakin viime lokakuussa Biliasta sai tuon päivityslistan huollon jälkeen mukaan. Ja jos kiinnostaa, niin eiköhän huoltoliike koneelta näe ja kerro, mitä autoon on päivitelty. Itse olen selvitellyt autoon tehtyjä huoltoja ja korjauksia ja aina on kerrottu mitä omaan kinneriin on tehty ja milloin. Olen yrittänyt kerätä omastani kattavaa "huoltopäiväkirjaa" ton virallisen huoltokirjan lisäksi.

Autoracing  KL-varaosat