En löytänyt haulla vastaavaa aihetta, joten alotin uuden.
Eli jeesausta tarvittais. Autona -82 244 GL B23A moottorilla (kaasutin Strömberg DVG ja kärjellinen sytytys).
Vikana on se, että nykäsee ajossa niin kaupunkinopeudessa, kuin maantiellä. Nykäsy on ikään kuin kaasutin "aivastaisi" tai moottori, joka potkaisisi takaisin. Tämä ei kuitenkaan ole jatkuvaa, vain n. 3krt ja sitten tauko ja hetken päästä sama. Toinen ongelma on tehon puute. Kaasua saa antaa lattiaan saakka ja sittenkin kiihtyminen hyvin verkkaista. Nämä huomattiin lauantaina 200km automatkalla, ja jatkuvat edelleen.
Vaihdettu tähän mennessä: Öljyt, suodatin, kärjet, kondensaattori, tulpat puhdistettu (vaihdettu 3tkm sitten), Ennakko säädetty.
Kaasutin säädetty viime kesänä ja luultavasti venttiilinvälykset tarkistettu (Näistä 200 e lasku). Kaasuttimen kalvo vaihdettu 2010 keväällä edellisen omistajan toimesta.
Autolla on ajettu 350-360tkm(mittari rikki ostettaessa, oli 328tkm), eikä moottoriin ole vaihdettu sen suurempia osia, kuin kytkin, termari ja venttiilinvälykset säädetty 3 kertaa.
Uskon vian olevan kaasutin puolella, sillä ATF katoaa kaasuttimesta ja tarvii lisätä useimmin kuin 10tkm.
EDIT: Vika löytyi. Virranjakajan keskipakosäätimen jousi oli irronnut ja mennyt rikki, nyt on paikalla uusi jakaja ja toimii hyvin.
Toinen vika oli pakojärjestelmän Pulsaijärjestelmän venttili, josta kalvo rikki ja imi siten bensaa. Uuden hinta volvolla 85e, lähipurkaamoilla ei oota. Tulppasin alipaineletkun, toimii moitteetta.