^niissä ex autoissa (ei Volvoja) hetkellisen kulutuksen näyttö oli rajattu esim. 3...25 l/100 km välille eli ei mennyt moottorijarrutuksellakaan nollaan eikä kylmälläkään koneella kiihdytellessä ylittänyt 25. Vaikeaa oli siksi päätellä, että millä perusteella kulutusta arvottiin oikeasti. Käytös vaan vahvasti viittasi siihen, ettei kylmäkäynnistyksen rikasta seosta ym. huomioitu kovinkaan hyvin.
Jos tiedetään suuttimen koko, sen aukioloaika ja bensanpaine (kylmänähän suutin on kauemmin auki kun rikastaa, ei vaikuta lukemaan mitenkään). Sillonhan tiedetään aika liki täydellisesti (poislukien muutama prosentti suutinkohtaisia eroja ja muita pieniä muuttujia) mitä se moottori kuluttaa.
Moni näyttö ei näytä jotain tiettyä lukemaa suurempaa, Cayenne Turbo lopettaa jossain 90l/100km, menee kuitenkin rikki nurburgringillä.

Muistaakseni V70 mk2 taisi olla jotain 37l maksimirajaus näytössä, vai muistanko väärin?
Aika moni auto näyttää vaan ihan päin hittoa kulutuslukemat, ainoa auto lähipiirissä mikä näyttää täysin oikein on ollut Yaris hybrid, laskettu 3v ja edelleen täsmälleen sama n. 4,5l satasella kuin mittaristossa.
Suzuki heitti 1.5litraa, olihan se magee kattoo 5 litran keskikulutusta oikeesti vei 30tkm aikana 6.7.
V50 T5 aut. näytti jotain 9litraa vaikka pyöri siinä 10-10.5l 5v ajalta.
Kuinka moni (niitä ketä kiinnostaa) ostaisi auton mikä kuluttaakin 10-20% enemmän koeajolla... Bisnestä.