Moro. Vanha aihe mutta verestellään, jonkinasteinen tuore koonti korjauksistakin olisi toivottavaa. Eli, oireena otsikon mukaisesti voimattomuus ja nykiminen kiihdytyksessä. Loota on automaatti mutta sillä saa oireen esille myös jos ei paina kaasua ihan lattiaan saakka (kick down) vaan siihen hilkulle. Moottori aloittaa tuon veemäisen yskimisen siinä heti 1500rpm jälkeen ja jatkaa sitä aina tuonne 4000rpm saakka. Siellä tapahtuu joku ihmeparantuminen ja veto on tasaista punarajalle saakka. Shifterillä oireen saa oikein herkullisesti esiin jos vaikka 3-vaihteella aloittaa reilusta tonnista väännättämään. Oire tuntuu siltä kuin joku "suojamekanismi" katkoisi vetoa, tai siltä että polttoaine loppuisi kesken. Ei pala moottorin vikavaloja, ei mitään. Vikamuistiin tosin tulee (Bosch testeri) vikakoodi; P061A vääntömomentin säätö, sisäinen ohjausmoduuli, väärä käyttö. <= mitäs se tämä meinaa? Nollaat koodin, käyt lenkin ajamassa siten että vääntöä pyydetään maksimit, auto nytkyttelee, ajat parkkiin luet koodit ja tadaa, sama koodi joka kerta. Oireeseen vaihdettu jo; polttoaineen paineanturi kiskon päähän (Bosch), uusi ilmamassamittari (MAF). Voi olla että kuvittelen jo, mutta tuntuu että tuon MAFin uusimisen jälkeen auto ehkä toimi viikon normaalisti, ei nykinyt, mutta sitten oireet tulivat takaisin. Missä vika? MAF uudelleen rikki? VVT? Joku anturi? Huohotin? Näissähän pitäisi olla aika tarkka tuo diagnostiikka, eli jos joku komponentti prakaa niin muistiin jää... mutta kun ei mitään muuta kuin tuo epämääräinen P061A... Help?