Mulla on tuo Motecin M84 ollut pari kautta nyt kilpa-autossa ja onhan se tälläiselle omasta kukkarosta rakentavalle näin jälkikäteenkin ajatellen paras leikkauskohta kustannusten ja ominaisuuksien suhteen. Vitoskoneeseen riittää tarkkaan tekemiseen (sytkäulostuloja 6kpl). Olosuhteiden pakosta kun oikeastaan kaikki optiot moottorin ulkopuolella on poissuljettu ihan jo kustannussyistä ainakin tällähetkellä niin kyllä tuolla perushinnalla saa hyvän ja muokkautuvan boksin pitkälle tulevaisuuteen. Dataloggauskin kuuluu mukaan vakiona, toki se on sit vaan sen osalta mitä oot optioita avannut. Mutta vakiona nyt pakolämpöjä ja paineita jne pystyy ihan riittämiin loggaamaan ihan suorilta. Ja datan siirto i2Pro analyysiohjelmaan toimii tässä hinnat alkaen mallissa myös.
Tähän asti oon ajanut vaparina, mutta rakenteilla on nyt vitos turbo. Ahtopaineen ohjaukselle on varauduttu jo niin että se on motecin ohjattavissa sekä hukkiksen avaus, että pitopaineen osalta.
Pitemmälle tulevaisuuteen jos kassa antaa myöten niin optiopaketista löytyy ignition cuttia vaiteille, antilagia, tractioncontrol, launch, dual lambda, dualbank suuttimet. Näillä mennäänkin jo sitten taas teknisesti auton kanssa todella paljon pitemmälle. Sanoisinkin että niin pitkälle, että jos noi kaikki on auton mekaanisten osien kanssa rahaa laittaa pänniin niin alkaa olla investointi vaikka johonkin M800 sarjan purkkinkin pikkuraha....

Eipä sillä ignitioncutilla ja flatshiftillä paljo mitään tee h-kaavalla jne jne.
Mutta peruspertille ihan hyvä paketti ja tuo laajennus muistaakseni oli satasia, ei tonneja... Tilataan salasana ja avataan optiot purkista jossa ne jo on piilossa....
Jos nyt jotain miinuksia haluaa sanoa niin laite ei oo enää entrylevel noin niinkuin asennuksellisesti ja ohjelmallisestikkaan. Pari liitintä jossa on miljoona pientä pinniä, valikkoja ja namiskoita on niin että riittää ja ihan oman tyylisensä käyttöliittymä. Hinta ehkä miinus myös varauksin, mutta itelle ainakin tuo purkki on sellainen, että se on ja pysyy vaikka auto vaihtuiskin, kun harrastuksesta on kyse. Investointi pitkälle eteenpäin ja on säätöpuolella sitten jotain tuttua ja turvallista. Uudemmissa vehkeissä jos haluaa sähköisen kaasuläpän säilyttää niin se sanottakoon miinuksena tähän myös. Sitä ohjausta ei purkista löydy. Samoin jatkuva ajoituksinen nokan ohjaus puuttuu.
Mutta ite voin kyllä varauksetta suositella. Vikatilasto tähänmennessä Motecin romujen osalta puhdas nolla.