Askin toiminta Redlinen öljyillä ei ole ihan yhtä hyvä mitä Amsoilin litkulla, mutta kelpaa. Uskaltaisin kuitenkin epäillä että Redlinet vaimensi kolinoita, mikä oli tarkoituskin. Sen lisäksi tyhjäkäyntikiekat kun on 1000rpm, niin auto kuulostaa ehjältä. Kaivattu parannus.
Syksyn myötä kun lämpötilat on painuneet alas, niin aftermarket ECU:n harmit on olleet käsillä. Kylmäkäynnistysrikastuksien kanssa on saanut rimpuilla. Niihin ei ollutkaan kajottu. Muita tekemättömiä hommia ECU:n kanssa vielä cruise. Vaatii nopeustiedon ja kun varastin sen perän nopeusanturilta, niin nopeusmittarin viisari tipahtaa kun ECU haluaa tiedon. Jotain pitää kehittää siihen.
Loppukesästä tuli osallistuttua Kymiringillä ajelupäivään. Toisella kierroksella räjähti silikonimutka juuri välijäähdyttäjän edestä. Onneksi porukassa oli harrikkakuski, kellä oli neulontatarpeet huoltopussukassa


Ajattelin ajella loppupäivän ns touhuun tutustuen pintakaasulla, mutta heti seuraavaksi sitten atf:t suihkusi ympäri konehuonetta tehostajan säiliön korkin välistä. Kuudesta slotista taisin ajaa puolet. Huutavalla tehostajlla linkuttaen lähimmälle huoltamolle ja lientä järjestelmään. Vehkeet kuitenkin ajaen kotiin.
Silkkarikurvin vaihdolla tuli ahtolinja kuntoon. Kyseinen kampe on ottamassa vastaan vääntöjä, niin vanhuuttaan murtunut, kun ahdin liikkuu ja IC pysyy paikallaan. Pitäisi varmaan olla hyllyssä kun kyseessä ei niin yleinen; 90 asteinen suppari, missä toinen reikä 2,5" ja toinen 3.
Ohjaustehostinongelma on edelleen validi. Asian korjaamiseksi hankin originaalin 240:n muovisen säiliön kun tuumasin josko paikallaan oleva japanialainen olisi jotenkin huono. Testaan ensin uudella säiliöllä ja katsellaan muuttuuko meno. Saattaahan siellä jotain muutakin olla. Mielestäni ohjaus ei ole ollut koskaan tarpeeksi kevyt. Ensi kauden juttuja, kun arkikäytössä ei ole ongelmaa.
Hinkkasin männä viikonloppuna pinnat kuntoon ulkoa, konepellin alta ja sisältä. On sitten mukavampi kääntää avaimesta talven jälkeen.


Ohjelmassa huomenna muutoskatsastus etanolikäyttöiseksi ja hakemus muuntotuesta sisään. Traficomilta pitäisi saada hommaan vielä tukea ensi kuun loppuun. Samalla yritetään selvittää määräaikaiskatsastus. Sitten joutaakin huilaamaan.
Pikkusen jäi kalvamaan mieltä tuo rata-ajelu. Teknisten harmien ratkaisemisen lisäksi huutaisi melkein tukevampia jakkaroita, nelipistevöitä, isompia jarruja ja semiä alle, että saisi hommelista mielekkään. En ole ihan varma haluanko viedä laitetta siihen rakentelusuuntaan, koska nykyisellään arkikäyttöön mahtikampe. Ehkä joku välimallin ratkaisu olisi vaihtoehto, kuten isommat jarrut ja esim kuppijakkaran pulttaaminen paikalleen aina ratailuun.