Samppasport  Futurez

Volvo V70 B5244S 170 hp ei-turbo - nokka-akselin sensori ei anna signaalia

  • 4 Vastauksia
  • 1165 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Potilaalla kummat oireet:  Nokka-akselin sensorille tulee 5V ja maadoitus on kunnossa. Mutta sensori ei tuota signaalia ulos - vain tasaisen n. 2V koko ajan!

Sensori on vaihdettu uuteen jo kahdesti - kokeiltiin myös vanhantyyppisellä sensorilla, joka menee lähemmäs sitä pyörivää vastakappaletta - ja mitä kummaa; se antaa signaalin!  Missä on vikaa? Vai onko mahdollista, että siitä vastakappaleesta on kadonnut joku magneettisuus?

Olemme mitanneet johdot sensorilta ECUlle - kakki näyttää hyvälle.

ELEKMAn lukija antaa vain CEM-1C01 -vikaa; voltage tuu high.

Vanhan Vollen vääränmallisella sensorilla auto saa signaalin ja käynnistyy heti - toisin kuin oikeanlaisella sensorilla. Mutta käynti on todella huonoa. Eli johdoissa ei pitäisi olla vikaa.

Auto kyllä vetää ja kulkee hyvin, mutta signaali tulee ilmeisesti kampiakselin sensorilta; mikä ilmenee mm. siinä, että startti on pitkä - n. 5 sek, ja auto lähtee tulille heti sen jälkeen, kun kierroslukumittari herää.

Auton sammuminenkin on poikkeuksellisen vaikea - ei sammu "kuin avaimesta kääntöen" vaan hurskauttaa pari kertaa, aivan kuin sammuisi kampiakselin tunnistimen ohjaamana hiukan myöhään.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2020, 12:40:55 kirjoittanut Chili »
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Tucci

  • Vieras
Johtosarjassa vikaa?

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Johtosarjassa vikaa?

Ei pitäisi vaikuttaa siihen, kun sensorille tulee oikeaoppisesti kokoajan 5V ja esim. vanhalla sensorilla käsin kampiakselia pyörittämällä signaali vaihtuu 0...5V välillä oikeaoppisesti. Oikealla sensorilla ei tapahdu mitään.

Olemme lisäksi mitanneet johdoista oomit ja käämit - kaikki pelaa.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1233
  • www.vrcf.fi
Eikös toi oo hall-tyyppinen anturi? Jos olen oikein ymmärtäny, niin oletussignaali on 0 ja sitte tulee jännite, kun hammas osuu sen eteen. Eli heiluttaa vaikka ruuvaria sen anturin edestä sen ollessa irrotettuna paikaltaan ja liitin kiinni, niin antaako se arvoja?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1233
  • www.vrcf.fi
Ja jos se toimii noin ollessaan irti ja sitte antaa jatkuvaa signaalia kiinni ollessaan, niin voisko se anturi asettua huonosti paikoilleen syystä tai toisesta ja osoittaa väärään paikkaan?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

 

Elekma  Autoracing