Potilaalla kummat oireet: Nokka-akselin sensorille tulee 5V ja maadoitus on kunnossa. Mutta sensori ei tuota signaalia ulos - vain tasaisen n. 2V koko ajan!
Sensori on vaihdettu uuteen jo kahdesti - kokeiltiin myös vanhantyyppisellä sensorilla, joka menee lähemmäs sitä pyörivää vastakappaletta - ja mitä kummaa; se antaa signaalin! Missä on vikaa? Vai onko mahdollista, että siitä vastakappaleesta on kadonnut joku magneettisuus?
Olemme mitanneet johdot sensorilta ECUlle - kakki näyttää hyvälle.
ELEKMAn lukija antaa vain CEM-1C01 -vikaa; voltage tuu high.
Vanhan Vollen vääränmallisella sensorilla auto saa signaalin ja käynnistyy heti - toisin kuin oikeanlaisella sensorilla. Mutta käynti on todella huonoa. Eli johdoissa ei pitäisi olla vikaa.
Auto kyllä vetää ja kulkee hyvin, mutta signaali tulee ilmeisesti kampiakselin sensorilta; mikä ilmenee mm. siinä, että startti on pitkä - n. 5 sek, ja auto lähtee tulille heti sen jälkeen, kun kierroslukumittari herää.
Auton sammuminenkin on poikkeuksellisen vaikea - ei sammu "kuin avaimesta kääntöen" vaan hurskauttaa pari kertaa, aivan kuin sammuisi kampiakselin tunnistimen ohjaamana hiukan myöhään.