Kävin katsastaan auton, uusilla levyillä ja paloilla edessä ajettu joitain tuhansia km, myös toinen jarrusatula vaihdettu samassa remontissa + hyvin ilmattu/vaihdettu nesteet. Katsurin mukaan liukutapit ei toimi edessä, hän painaa rullilla hitaasti jarrua ja jarruvalot syttyy, mutta jarrutus alkaa vasta kun painaa poljinta enemmän. Olin vähän ihmeissäni mutta taktisesti en väittänyt vastaankaan - hion aina tapit kiiltäväksi porakoneella ja vesihiomapaperilla kun ovat irti ja rasvaan. Päätin vaihtaa toisenkin jarrusatulan. Edelleen poljin painuu hitaasti alemmaksi ja alemmaksi kun paikallaan hitaasti painaa poljinta.
Kysymys 1) - mikä lienee normaalia kun paikoillaan painaa jarrua, pitäisikö polkimen pysähtyä eikä painua alemmas kun palat on levyissä kiinni?
Kysymys 2) ilmasin siten, että läpinäkyvä letku ilmausnipassa ja letku pulloon, poljin jarrua ja lisäsin nestettä säiliöön. Sitten ilmaruuvi kiinni. Letkussa on nestettä pulloon asti joten ilmaa ei pääse takaisin päin, minusta helppoa kun yksin tekee. Joissain merkeissä pitäisi olla virrat päällä kun ilmaa - mites tässä?
Jarrut toimii hyvin.