Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Aisin 55-50 onkelma

  • 5 Vastauksia
  • 1278 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ratkori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Aisin 55-50 onkelma
« : 26.08.2020, 18:11:21 »
Antakaas jotain vinkkiä. V70 D4 03 AWD, venttiilikoneisto laatikkoon vaihdettu, ja vaihtaa hienosti 3.lle asti, mutta ei pidemmälle. Uusi venttiilistö on maannut hyllyssä jonkun vuoden, ennenkuin tänään laitettiin paikalleen. Tosiaan vaihtaa nätisti kolmoselle asti ja kun painat kaasua se jotenkin lukittuu eikä vaihda ylös eikä alas. Samoin jos pysähdyt niin liikkeelle lähtö tapahtuu kolmosella, mutta jos pysähtyy ja sammuttaa koneen, tapahtuu liikkeelle lähtö normaalisti, aina kolmoselle asti. Otin akun kengän irti ja oottelen tässä jonkin aikaa josko ihme tapahtuis. Vinkkejä otetaan vastaan avosylin.

Poissa ratkori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: Aisin 55-50 onkelma
« Vastaus #1 : 26.08.2020, 20:10:23 »
Vikakoodeista vielä sen verran , että ECM-5310 Tiedonsiirtovika TCM.n kanssa. TCM-0115 Vaihtamissolenoidi S3 Hydrauliikkavika

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1494
  • www.vrcf.fi
Vs: Aisin 55-50 onkelma
« Vastaus #2 : 26.08.2020, 21:55:51 »
Solenoidiventtiilin vikaanhan nuo oireet tosiaan viittaa, kuten myös vikakoodi. Jumittaminen on ns. limp home-tila, eli tarkoitus että saat auton hallitusti ajettua turvalliseen paikkaan.

Onko ECM-5310 aktiivinen/uusiiko aina? Noita tiedonsiirtovikoja tulee aina välillä ilman sen suurempaa vikaa, mutta jos uusii aina tai on koko ajan aktiivinen, saattaa väylässäkin olla jotain vialla.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa ratkori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: Aisin 55-50 onkelma
« Vastaus #3 : 26.08.2020, 22:42:22 »
Sen verran käytiin keskusteluja, että solenoidi S3 ei jostain syystä pelitä, mutta miksiköhän. Venttiilistöhän on uusi, se oli paketissa ja öljyssä. Periaatteessahan venttiilistöt ovat samanlaisia, että senpuolesta ei pitäisi olla onkelmia. Kumma juttu sekin, kun vikakoodi ilmoittaa rekisterikilven valon olevan oikosulussa vaikka molemmat polttimot palavat. Ei me ihan niinkun römssöössä.

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 698
  • O.V.L.O.V.
Vs: Aisin 55-50 onkelma
« Vastaus #4 : 27.08.2020, 08:54:27 »
Juu mutta eikös 3-vaihteen jälkeen ns. turbiinilukituksen pitäis kytkeytyä. 1-3 annetaan luistaa ja isot vaihteet muutetaan kytkentäsolkalla kiinteäks.

Pyörintänopeus virhe voi tehdä myös tuon.

Onko laatikon sisällä varmasti oikeat liittimet oikeissa solenoideissa? Typerästi tehty että pystyy laittaan ristiin helposti nimenomaan 1-3 piuhat.

Laatikon töpseli katottu ettei oo karannu liittimet kamman sisältä? Tökitty kunnolla kiinni?

Vikakoodit nollattu KUNNON skannerilla?
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa ratkori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: Aisin 55-50 onkelma
« Vastaus #5 : 27.08.2020, 09:33:22 »
Noista muista en tiedä, mutta koodit on luettu vidalla. Eiköhän se riitä siihen hommaan.

 

RallyBaron  Samppasport