Autodiagnoosi  Carcom Oy

S60 Bi-fuel -07 koodit ECM-980F, ECM-91F0, ECM-91A7, ECM-914F. Kaasuläppäkotelo?

  • 2 Vastauksia
  • 1530 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa IrwiKaikkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Samana päivänä pari kertaa tuli niin monesti tälläkin palstalla mainitut käyntioireet. Tyhjäkäynti kuin traktorissa, ei ota kierroksia, eikä kulje. Limppimoodilla saa kitkutella. Kun käynnistää auton, niin kotvan toimii normaalisti, ja oireet palaa.

Olen lukenut tätä palstaa aiheesta tunnollisesti, ja myös ulkomaanpalstoja. En ole aivan jyvällä, voiko vm. 2007 S60:ssä olla vielä näitä kaasuläppäkotelovikoja. Ilmeisesti juuri bi-fuelissa on vielä se rikkimenevä kaasuläppäkotelomerkki.

Pari kertaa Vida Dicellä on vikakoodit luettu. Samat vikakoodit palaavat: ECM-980F, ECM-91F0, ECM-91A7, ECM-914F.
-ECM-914F Throttle position (TP) sensor 1 and 2 faulty signal
-ECM-91A7 Throttle position (TP) sensor faulty control
-ECM 91F0 Throttle position (TP) sensor faulty current
-ECM-980F Air flow faulty flow
DTC-sivuilta löytyy ongelmasisältö noille koodeille.
Mittaristoon tulee moottorin oranssi vikavalo, ja tekstiviesti ilmestyy kertoen ulkomaankielellä, että huollahan moottorisi pian.

Miten olisi järkevä tuottaa reaktio noihin vikakoodeihin? Köyttä, viinaa ja vaseliinia? Mitä muuta kannattaisi mitata, analisoida - ja ostaa?
Olsin erittäin tyytyväinen pieniinkin vinkkeihin, jos vaikka omavoimaisesti pääsisin eteenpäin.

Update: ajettu 262tkm
« Viimeksi muokattu: 19.09.2020, 21:03:13 kirjoittanut IrwiKaikkonen »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8034
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Menee uudemmanmallin kaasuläppiäkin rikki. Ei toki samaan tahtiin kuin aikanaan vanhempia. Koodien ja käytöksen perusteella vika on sillä osastolla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa IrwiKaikkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Kaasuläppäkotelo oli viallinen.
Vaihdatettu se Volvoliikkeessä, töineen ja ohjelmointineen 509e. Ikuinen takuu. :o

Muutama korjauspaikka löytyi. Suomesta ei, Saksasta kyllä. Hinnat noin 230e sisältäen postit takaisin Suomeen. Postikulut Saksaan 21e.

 

Carcom Oy  Elekma