Elekma  Autoracing

V 70:n päästöt pielessä

  • 11 Vastauksia
  • 4034 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ratiska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
V 70:n päästöt pielessä
« : 06.03.2012, 23:04:32 »
Auto on V70 - 2.5t vm -98 manuaali, ajettu 320tkm. Käytin katsastuksella ja pomppas päästöistä. HC tyhjäkäynnillä reilusti yli 100 ja CO noin 0,5 paikkella. Kierroksilla 2500 HC aika hyvä 25 mutta CO edelleen 0,4 paikkeilla. Vaihdettiin molemmat lamda-anturit, lämpötila-anturi,
tulpat hyvät, kone käy tasaisesti, filsut kunnossa  ym,ym. Vikakoodit luettiin ja ainoa vika oli paineen tunnistin , boschin testeri anto numeron 119, mikä lie ei löydy tietoa siitä. Anto sammuttaa moottori häiriövalon, mutta kun lähtee ajaan niin syttyy taas. Oisko jollain vinkkejä mistä hakea vikaa?

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70:n päästöt pielessä
« Vastaus #1 : 07.03.2012, 15:11:04 »
Ilmamäärämittari?
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa ratiska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70:n päästöt pielessä
« Vastaus #2 : 07.03.2012, 17:24:10 »
Käytin auki senkin ja öli puhtaan näköinen, miten sen voi muuten testata? Kävin kokeileen tänään päästöjä, tyhjäkäynnillä CO 0,3 HC 80, kierrokset 2500 ja CO 0,6 HC 157. Alkaa loppuun tiedot ja hermot.

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70:n päästöt pielessä
« Vastaus #3 : 07.03.2012, 18:39:36 »
Käytin auki senkin ja öli puhtaan näköinen, miten sen voi muuten testata? Kävin kokeileen tänään päästöjä, tyhjäkäynnillä CO 0,3 HC 80, kierrokset 2500 ja CO 0,6 HC 157. Alkaa loppuun tiedot ja hermot.

Tarkoittaako paineentunnistin sitä poltto aineen paineen tunnistinta? Olisko tämmönenkin jossain? Ei ole noihin turboloihin vielä tullu tutustuttua.

Näkyypi olevan tyyppiominaisuus nämä katsastus päästö/ ajokiellot vollessa :'(.

Nimim. lamda,boxi,bensapumppu>ihanan halpaa sen ajokiellon ketutuksen lisäksi.

Poissa ratiska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70:n päästöt pielessä
« Vastaus #4 : 07.03.2012, 22:58:43 »
En usko että ois bensan paineen kun antaa sammuttaa vian heti. Voi olla esim: ilmastoinnin paineen virheestä. Auto on tuotu ehkä Saksasta, 142kw ja esim bensapaineen säädin ihan erilainen kuin Suomi mallissa. Onko kukaan joutunu vaihtaa kattia saman vian takia? Ja kone käy tosi hyvin muuten, ei humpaa eikä pätki ajaessa.

Poissa Kuoma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • V70 - Herrgårdsvagn
Vs: V 70:n päästöt pielessä
« Vastaus #5 : 07.03.2012, 23:33:21 »
Oma auto myös saksasta tuotu. Oireet olivat päästöissä aivan samat. Vasta katalysaattorin vaihto korjasi tilanteen ja päästöarvot menivät lähes nollaan  :)
En ostanut volvon omaa kattia (>500€  :buck2: ) vaan ihan tarvikekatin parilla sadalla.
Olisiko niin että siellä saksan maalla antavat autoille sen verran kenkää, että kattikin ylikuumenee ja kuluu loppuun ennenaikojaan..  ::)
Volvo - Ihanan kallista...

Poissa ratiska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70:n päästöt pielessä
« Vastaus #6 : 08.03.2012, 00:10:15 »
Joo täytyy varmaan uhrata siihen uuteen kattiin ei auta muu. Motonetissä näyttäs olevan 350e
katti, en tiijä kannattaako ostaa romikselta, voi saaha samanlaisen -askan. Kiitos kovasti vastauksista, ilmoittelen myöhemmin miten käy katin vaihdon jälkeen.

Poissa Kuoma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • V70 - Herrgårdsvagn
Vs: V 70:n päästöt pielessä
« Vastaus #7 : 08.03.2012, 12:49:38 »
Purkaamoa ajattelin itsekin ensin, mutta totesin rahojen ja työn todennäköisesti menevän hukkaan pitemmällä juoksulla, joten ostin uuden.
Jos se vikavalo palaa yhä, suosittelen kuitenkin, että selvität, mitä vikakoodia autosi antaa ennen katin vaihtoa, jottei uusikin ota siipeensä mahdollisesti tuosta viasta. Käy vaikka volvolla luettamassa jos ei kukaan muu sitä osaa tulkita. Tuo koodi on ainakin minulle kysymysmerkki. Periaatteessa se voisi olla (P0119 Engine Coolant Temperature Circuit Intermittent), mutta parempi varmistaa.
Volvo - Ihanan kallista...

Poissa Jupe10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70:n päästöt pielessä
« Vastaus #8 : 08.03.2012, 18:19:17 »
Mitä muuten maksaa sellainen tarvikekatalysaattori, joka kestää käytössä muutamia vuosia.

Tänään kävin mittauttaan päästöt katsastusta varten ja kikkailemalla oli asentaja saanut sellaiset lukemat, että menee katsastuksesta läpi niiden puolesta.

Ens keväänä on hommattava uus, jos auto on muuten hengissä.

Poissa ratiska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70:n päästöt pielessä
« Vastaus #9 : 08.03.2012, 19:57:36 »
Oulussa ei saanu Tarviketorilta eikä Varaosamaailmasta, ainut paikka on Motonet hinta 350e.
Ei tarvi edes hitsata , saman näköinen kuin orkkis.

s73

  • Vieras
Vs: V 70:n päästöt pielessä
« Vastaus #10 : 08.03.2012, 21:26:26 »
joo, katti taitaa olla ainoita osia joka kannattaa hankkia motonetista. Ollu jo useita vuosia tosin kone 230f ja takapotku.

Poissa ratiska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70:n päästöt pielessä
« Vastaus #11 : 12.03.2012, 18:18:32 »
No niin, tänään sitte uus katti paikalleen ja konttorille. Uudella katilla melkein nolla lukemat.
Kannatti maksaa 349,90e, eiköhän muutamat suvet ajele taas. Muuten se kaikista etummainen
reikä turbolta katille päin, se tulppa ei passaa tarvike malliin,erikokoinenHUOM.

 

Elekma  Autoracing