92x85 alakerta olis nipussa,tai ollu jo pari kuukautta.


Agapin tönärit tuli hommattua ja nostajiin porasin parit reiät.

Kannen kanssa on saanu jonkun verran taistella ja käydä virtauspenkissä useamman kerran että siitä sai liki mieleisen,nyt on semmonen että saa välttää tohon ekaan evo-versioon.
Tai siis yks imukanava on vasta valmis mutta 3 viimestä on viä pikku sipistelyä vailla. Kun saa ne siitä iskuun ilman reikiä niin sitten tarvisi kurkata huilua kun helisee,isontaa tönärin lävet ja tehdä isot jousen paikat.
Kansi on siis vanhanmallin pikkuvena kannesta tehty 44/38 venoilla.
Saa kyllä alkaa jonkun ajan päästä tekeen uutta kantta uudenmallin kansi aihiosta mutta mennään tolla ny aluks.

Sit kun saa kannen iskuun niin saa koekasata jotta pääsee tutkiin keinuvipuakselin korkeuden ja sen jälkee tehä uudet pukit akselille.
Tohon paikallaan olevaan "talvi moottoriin" ostin jo uuden S-nokan ja nostajat jos sen moottorin nykynen R-nokka sattuu oleen kulunu.
Tilasin myös venakopan yli vetävän kaasuvivusto-sarjan noille Fajsseille niin saa pitää molemmat moottorit täydellisinä paketteina kaikkine oheisromuineen.Tai no triggerianturin ja telineen joutuu ottaan vanhasta ellen innostu tekeen toista samanlaista.
Niin ja kardaanitunneli tarvii kans modifikaatiota sit kun moottoria vaihtaa kun ton 92x85 kans tulee M45. Kardaanitunneliin on kyl jo lyhytkeppisen tunnelin pätkä valmiina.
Niin ja tullu ny ajeltua yli puolisen vuotta kaikki ajot 144:lla ja ei kyllä oo mitään valittamista ollu,paitti tietty voimaa sais olla enemmä ja ulkonäkö ny alkaa oleen aika räjähtäny.

Tuulilasin ympärys tarvis fiksailla että sais vaihtaa uuden lasin kun sekin on ollu särki joulun tienoilta asti.
Tossa koko kannen kuvassa on viä kesken mutta tossa pari kuvaa tosta valmiista kanavasta.




Elikkäs tuo 92x85 koostuu tämmösistä aineksista:
- 6 pulttinen lohko porattu 92mm
- 8 pulttinen akseli hiottu 85mm iskulle.
- Lensun 152mm B230 H-veivit leveellä alapäällä.
-92mm VW männät 35mm pk.
-Vanhanmallin kannesta tehty 44/38 venanen tuplajousilla.
-Agapin 272-13.3 nokka ja Agap tönärit.
-Lyhyt imusarja ja uudet 48DCO Fajssit.
-KG type 3 pakosarja.
- Jspark4 suorasytkä VW hukkakipinä puolalla.
-4.9kg teräsvauhtipyörä.
-SRE -766 asetelma Sachsin massalevyllä.
Niin ja kampura,vp ja asetelma tasapainotettu ja samoin kanget ja männät 1g sisään.
Luulis olevan ihan semi hyvä paketti.
Niin ja kun kyseessä eka kehitysversio niin ei siitä mitään kuu-rakettia odotetakkaan kerrasta tulevan.

Toki jos nyt alottasin tekeen uutta moottoria niin tekisin kyllä eri tavalla. No eiköhän pääse viä uudestaankin tekeen jos/kun jotain exoduksia tulee.
