Toinen painamaan tööttiä, tai pönkäät jollain töötin pohjaan ja yleismittarilla kato paljon tulee jännitettä, noin 12 volttia pitäis tulla, jos ei tule niin
Yleismittarin toinen piuha jonnekin mistä saa kunnolla maita, akunkenkä paras, jos nyt tulee 12v niin vedät kunnon maapiuhan töötille.
Virtapiuhasta en osaa sanoa onko siellä rele jossain mutta liittimet kannattaa katsoa että ovat kunnossa, tahtoo vähän hapettua ajan myötä ja ei saa kunnolla kontaktia.
Mutta kaikista yleisin vika näissä taitaa silti olla että se itse töötti menee rikki kun se vuosikymmeniä kosteassa suolavesi roiskeissa on.
Jossei mikään museo peli ole niin voi patentoida yleismallin töötin(ei maksa montaa euroa) ja jos virran kanssa on ongelmaa niin tee maadotus kunnolla ja jossei jännitettä tule tarpeeksi niin kytke ihan perus nelinapaisella releellä, nykyinen + piuha herätteeksi(85), akulle(30) ja sulake väliin mahdollisimman lähelle akkua, maadotus akkuun tai sinne minne töötinkin maadoitit(86) ja lopuksi releellä +tööttiin (87).
Ja selvennykseksi nuo numerot lukee releessä että tietää kytkeä sen oikein.
Tosin järkevämpää olisi etsiä mihin se virta alunperin katoaa eikä eikä tehdä tämmösiä patentteja mutta luulen että se sun torves on vaan rikki ja aika turhaa hommaa vaihdella niitä vanhoja romuja keskenään, osta suoraan uus testiks, esim tuossa motonetistä maksaa jopa 5€
https://m.motonet.fi/fi/tuote/482400/Aanimerkki-12V