Onko mitään ideoita saada - 89 740 bensamittaria toimimaan vanhanmallin kantikas mittari(vdo)?
Elikkäs tuossa ei ole minun aikana koskaan bensamittari toiminut, olen kokeillut useampaa "pitäisi olla ehjää" mittaristoa, osa ei edes värähdä ja joillakin saattaa välillä näyttääkkin mutta yleensä selailee levottomasti.
Noh luulin että ongelma on itse siinä anturissa tai sen läpi viennissä mutta eipäs ollutkaan, alkuperäisessä anturissa oli tyhjällä tankilla 0 ohmia ja täydellä 280 mutta vaihdoin uudemman 940 tankin (75 litraa) jossa muovinen tankkilaite ja anturi oli sen verta erilainen etten lähtenyt vanhaa siihen sovittamaan.
Nyt uudessa anturissa on tyhjänä 130 ohmia ja täytenä nolla.
Yleismittarin mukaan molemmat anturit toimii loogisesti ja ovat täysin ehjiä.
Se peräkontissa oleva liitin, maadotus ja mittariston liittimet on kunnossa, onko tuolla missään muualla välillä liittimiä jotka voisi huonoa kontaktia aiheuttaa?
Mittarista en suurennuslasin kanssa epäilyttäviä juotoksia tai mustuneita tms osia löytänyt mutta kait siellä on pakko olla vikaa kun ei toimi ja kaikki muu on kunnossa, aina ollutkin.
Nyt se kiperin kysymys saako tuota mittaria/tuohon laitettua mittarin joka näyttäisi oikein tuon uudemman anturin kanssa? Itse mittarissa oli joku potenttiometrisäätö, kalibrointia varten???
Tai mulle välttäisi vaikka toimisi edes päin vastoin kunhan vain suunnilleen saisi selville bensa tilanteen.
Tai pystyykö uudemman ysin bensamittaria mitenkään naittamaan vanhan seiskan mittaristoon?
Ideoita?
Toki onhan tuolla vuosia menty sillä tyylillä että nollaa tripin ja aina tankki täyteen, sitten kilsojen mukaan arvuutellut bensa tilannetta ja varakannu kontissa(aika usein tarvinnut) Mutta olisihan se mukava saada toimiva bensamittari