Startti kulunut loppuun tai akun jännite tippuu liian alas kuormituksen aikana vaikka testeri näyttäisikin sen ehjäksi. Akun kunnon näkee parhaiten sellaisella testerillä josta löytyy Crank-testi, jossa mitataan akun pienin jännite starttauksen aikana.
Startille menevä plus kaapeli voi olla myös huono. Aina syy on ollut huonossa jomman kumman pään kaapelikengän liitoksessa, josta johtunut iso yli 1-2V jännitehäviö. Helpoin mitata latausjännitteen kautta mikäli tässäkin tapauksessa latauksen plus kulkee startin kautta akulle. Mittaa yleismittarilla millivolttialueella tyhjäkäynnillä laturin plus lähdön ja akun plus navan välin, pitäisi olla 0,2V luokkaa max. Mittauksen ajaksi kaikki sähkölaitteet päälle ja lataukselle mahdollisimman paljon kuormaa Samalla tavalla mittaa maadoituspuolen suoraan laturin rungosta akun miinukseen, jännitehäviö pitäs olla vielä pienempi kuin plus puolella.
EDIT: Ainakin diesel malleissa on akun plus kaapelin akunkengän yhteyteen integroitu päävirtasulakkeet ja teoriassa sielläkin vois olla ylimääräistä vastusta huonon kontaktin vuoksi. Epätodennäköistä kylläkin. Jos jokin kohta kaapeleissa tai liitoksissa lämpenee selvästi on se selvä merkki jostain ongelmasta.