Autodiagnoosi  Carcom Oy

XC60 2010 autom. tärisyttää 1400-1700 kierrosalueella

  • 40 Vastauksia
  • 10153 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ekavolvo1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Mulla ainakin heittää heti takaisin isommalle vaihteelle kun kaasua on painettu.

Auton on menossa ohjelmointiin. Lähinna kiinnostaisi tietää kuuluuko laatikon toimia näin?

Mikä estää polkemasta kaasua, vaikka vakkari onkin päällä?
Jos asia ärsyttää liikaa, niin voiman lisäyksellä nämäkin murheet luultavasti katoavat.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2909
Lähinna kiinnostaisi tietää kuuluuko laatikon toimia näin?
Vaimon V40:ssä on vastaava voimalinja kuin sinulla ja kyllä sekin tykkää tosi matalilla kierroksilla vedätellä. En sinänsä ole huomannut tärinää/värinää haitaksi asti, mutta V40 onkin vähän kevyempi auto.
 
Omassa V90:ssä on 8-lovinen laatikko ja se kyllä joskus, vaikkakin melko harvoin, haluaa myös pitää liian isoa pykälää silmässä. Tavallisesti se vaihtaa jossain 1200 rpm pienemmälle. 
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Infrapunatulkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Yhdistävänä tekijänä näyttäisi olevan 163hp moottoriversio. Kuten sanottu niin se ei ole kovin paljon raskaaseen autoon. Kyllä senkin silti pitäisi toimia säädyllisesti.

Minulla 215hp versio enkä muista että ikinä olisi 1100rpm kierroksilla örrryyttänyt millään vaihteella. Ei sen noin alas kuuluis kierroksia päästää. Siinä kohdalla on nimenomaan joku "resonanssipiste" eli jos paikallaan nostaa kiekat siihen niin tärinä kovimmillaan. Näin oli D5244T5 kanssa ja näin on myös nykyisen D5244T15 kanssa

Jytinä tulee 1400-1700 kierrosalueella. Eikä ole mitään pientä tärytystä vaan koko auto jytkyy ja tärisee niin että paikat meinaa lähteä hampaista.

Poissa paavomp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • www.vrcf.fi
Jytinä tulee 1400-1700 kierrosalueella. Eikä ole mitään pientä tärytystä vaan koko auto jytkyy ja tärisee niin että paikat meinaa lähteä hampaista.

No sitten kyllä alkaisin tutkimaan vikaa muualta kuin vaihdelaatikosta. Tuohan on täysin normaali kierrosalue tavanomaisessa ajossa, eli ei voi sanoa että olisi "liian iso pykälä" sisällä.

Poissa Infrapunatulkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Siihenpä tämä tutkailu on edennyt, vaikka ketjun otsikossa lukeekin että iso pykälä.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: XC60 2010 autom. tärisyttää 1400-1700 kierrosalueella
« Vastaus #35 : 13.09.2019, 19:17:06 »
Tietynlainen jyrinä on dieselvolvoille ominaista. Aiempi D5 Volvo jyrisi aina vain enemmän vanhuuttaan ja 300tkm jälkeen alkoi jo käydä hermoille. Kaikki mahdolliset moottorintuet vaihtui uusiin OEM tukiin, jopa apurungon puslat ja vetoakselitkin tuli uusittua kun oli tutinaakin tietyillä nopeuksilla. Ei pienintäkään vaikutusta yhtään mihinkään.

Nykyinen XC60 vaikuttaa olevan samanmoinen. Alkaa 200tkm lähestyä ja jyrinän kovenemisen voi jo havaita. Mutta ei nyt sentään jytky saati tärise
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Infrapunatulkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 2010 autom. tärisyttää 1400-1700 kierrosalueella
« Vastaus #36 : 25.09.2019, 21:23:53 »
Nyt on sitten diagnoosi selvä diagnostiikan ja tutkailun jälkeen. Turbiini rikki, ja laatikon puolellakin jotain vikaa, laajuus sieltä epäselvä kun ei ole boksia avattu. Tehdasuusilla osilla laatikko ja turbiini 7500 €, pitää ruveta metsästämään huollettua/korjattua vaihdokkia tai hävittää koko auto.

Törmäsin nimeen Siekkinen paikkakunnalta Maaninka, onko foorumin porukalla kokemusta heidän kanssaan asioimisesta?

Paikalla nall3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 652
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 2010 autom. tärisyttää 1400-1700 kierrosalueella
« Vastaus #37 : 25.09.2019, 21:37:12 »


Törmäsin nimeen Siekkinen paikkakunnalta Maaninka, onko foorumin porukalla kokemusta heidän kanssaan asioimisesta?
Siekkinen taitaa olla suomen pätevimpiä laatikoiden kanssa että sinne vaan.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: XC60 2010 autom. tärisyttää 1400-1700 kierrosalueella
« Vastaus #38 : 25.09.2019, 21:46:45 »
Onhan noita muitakin vaihtoehtoja. Recro Latviassa uusii koko laatikon puolet halvemmalla ja varaa sulle hotellinkin (kuulemma). Ajat sinne ja vietät miniloman ja sitten takas. Mulla on tuttuja jotka tehny tollaisen keikan.

Huittisissa ESP Autotrans. Volvon laatikoita kai korjaillaan aika paljon kun tuolta löytyy kattava kavalkaadi kunnostettuja laatikoita hyllystä
http://www.espautotrans.fi/vaihteistot/vaihteistot-volvo/
« Viimeksi muokattu: 25.09.2019, 21:50:24 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 803
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 2010 autom. tärisyttää 1400-1700 kierrosalueella
« Vastaus #39 : 01.10.2019, 18:54:13 »
Kannattaa myös kysäistä hintaa Hellstenilta. Heiltä olen hommannut tutuille vaihtolaatikoita sekä itselleni edelliseen xc60 kulkineeseen peränkin kohtuu hintaan. http://www.hellstenvaxellador.se/fi-FI/tuotteet-32658389
V90 T8 2020 Inscription

Poissa Infrapunatulkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 2010 autom. tärisyttää 1400-1700 kierrosalueella
« Vastaus #40 : 22.11.2020, 21:00:11 »
Nekromantiaa peliin, eli viivästynyt loppukaneetti tälle rojektille. Hommasin lokakuussa 2019 ESP Autotransilta vaihtolootan puretusta kolariautosta, 2200 e rahteineen muistaakseni. Vaihtotyö Joensuun avainvaunulla noin 800 e ja nelipyöräsuuntaus noin 100 e ja pari lisäkilkettä lootaan liittymättä samalla. Nyt ajettu 30 tkm tämän jälkeen ilman murheita. Eli lompakko keveni muutamalla yllätystonnilla mutta laskin ja sainkin ostotarjouksia joiden perusteella vaihto-/myyntiarvo olisi ottanut isomman osuman kuin 3000 e.

 

Futurez  Kulkukoira