Jatkanpas tätä itsekseni puhumista.

Auto on nyt kunnossa mutta syy jäi vielä hieman mysteeriksi. Huomasin, että tuossa on joku virityspurkki MAP anturin ja auton johtosarjan välissä. Otin purkin liittimen irti kokeeksi, ja MAP anturi antoi vikakoodia P0238 -- ECM-125C -- Charge pressure sensor -- Signal too low
Poistin sitten viripurkin johdotuksen anturin ja liittimen välistä, sekä putsasin samalla MAP anturin ja nyt ei tule mitään vikakoodeja ja auto toimii kuten pitää.
Hieman kiinnostaisi vielä laittaa kokeeksi se purkki uudestaan kiinni ja katsoa, tuleeko sitä p0299 vikaa uudestaan. Veikkaisin että tuo vain huijaa MAP:n signaalia eculla ja saa sillä sen ahtamaan normaalia enemmän, joten jäi nyt askarruttamaan että olisiko se myös voinut peittää oikean vian map anturissa samalla tjms. Kevyellä kaasulla huomaa, että se ei herää ihan samalla tavalla kuin ennen sen viripurkin irrotusta, mutta voimakkaammin kiihdytettäessä kulkee paremmin.
ASA MULTI xC Tuningbox tuo viripurkki näyttäis olevan, jos kenellekään täällä sattuisi olemaan tietoa siitä.