Voihan ne suuttimien koodit vaihtaa joskaan mahdottomasti hyötyä siitä ei ole. Kone kiinni ja kovaa ajoa.
Voi kun olisikin ollut noin helppoa, että kone kiinni ja kovaa ajoa.
Koneenvaihto sujui ihan odotetusti, mutta käynnistysvaiheessa ei meinannut lähteä käyntiin millään.
Vihdoinkin kun sain tuon käyntiin alkoi uudet murheet, minkä kanssa pähkäillyt useammat illat. Käyntiin lähti ja kävi tyhjäkäyntiä, mutta kierroksilla kuulosti ihan betonimyllyltä, mikä on täynnä isoja kiviä. Kaiken kruunasi, että kaasua painaessa kierrosten ollessa 1500-2000rpm auto sammui joka kerta.
Lopulta ei lähtenyt enää käyntiin edes.
Omasta mielestä kaikki anturit vaihdoin Volvon omasta koneesta.
Vikakoodia tarjosi koko tämän ajan "liian korkea polttoaineen paine" ja "egr vuotoa".
Polttoaine oli huomattavan lämpöistä, silloin kun auto vielä suostui käynnistymään.
Polttoaineen paineeksi Vida näytti reilua miljoonaa, vaikka optimipaine olisi vidan asteikolla 280000.
Monta iltaa pähkäiltyä ja motivaatiota kerätessä mietin, että mitä en ole vielä tehnyt tai vaihtanut. Volvon polttoaineen painesäädintä korkeapainepumpun persiistä en ollut vaihtanut vielä ja vanhan koneen pumpun perästä nappasin säätimen.
Säädin sopii hienosti Pösön korkeapainepumppuun, mutta liitin ei mahdukkaan paikalleen Volvon säätimellä ja liittimellä. Pösön liitin lähtee suoraan säätimeltä vaihdelaatikolle päin ja Volvo liitin lähtee apparin jalkatilan suuntaan, missä on vastassa polttoaineputki/liitin, joten säätimen liitintä muokaten Volvon säädin paikoilleen.
Auto lähti käyntiin ja ottaa kierroksia ihan normaalisti.
Vinkkinä muille toisen PSA merkin moottoria käyttäessä, vaihtakaa kaikki anturit vanhasta koneesta!