Autodiagnoosi  Carcom Oy

b200k sytytys

  • 26 Vastauksia
  • 14621 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #15 : 20.02.2013, 19:02:48 »
Oman kokemuksen uudet konkat ovat huonompia kuin vanhat ja susikappaleita on seassa. Itse olen todennut, että jos vanha päältä saastaisenkin näköinen konkka on ehjä niin parempi olla vaihtamatta uuteen.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa RikuPit

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #16 : 21.02.2013, 21:02:12 »
...Tietääpä sitte ensi kerralla. :) Tai sitte suosiolla ostaa repullisen kondesaattoreita kerralla huimat 3eurookoha mokoma komponentti maksoi. : D

Poissa RikuPit

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #17 : 31.08.2013, 18:32:01 »
Noniin nostetaas taas tätä aloittamaani keskustelua Volvon sytkästä.. Viime talven tunaroinnin jälkee auto on edelleenkin pelannu ja syksyn myötä Se siirtyykin päivittäiseen ajoon. Aloin kuitenkin miettimään tuota kärjetöntä sytytystä.. Saavutetaanko tällä siirtymällä kärjellisestä muuta kun että mahdollisia vikakohteita poistuun kun lienee yksinkertasempi? Ja tarvitaanko muuta hommata kun kärjetön jakaja? Joitain moduleja yms? Ja kuinka ne kytketään?

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #18 : 31.08.2013, 18:57:36 »
Noniin nostetaas taas tätä aloittamaani keskustelua Volvon sytkästä.. Viime talven tunaroinnin jälkee auto on edelleenkin pelannu ja syksyn myötä Se siirtyykin päivittäiseen ajoon. Aloin kuitenkin miettimään tuota kärjetöntä sytytystä.. Saavutetaanko tällä siirtymällä kärjellisestä muuta kun että mahdollisia vikakohteita poistuun kun lienee yksinkertasempi? Ja tarvitaanko muuta hommata kun kärjetön jakaja? Joitain moduleja yms? Ja kuinka ne kytketään?


Kärjetön jakaja, sytkäpääte, johtosarja ja puola.

Poissa RikuPit

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #19 : 01.09.2013, 03:50:22 »
Kiitos vastauksesta, joskin tosin hieman tynkä olikin. :D Romikselta varmaa nuo löydänkin. Johtisarja; mitä tuo käsittää? Eikö sytkäpäätettä voi kytkeä muuten kuin johtosarjalla?

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #20 : 01.09.2013, 11:26:42 »
Kiitos vastauksesta, joskin tosin hieman tynkä olikin. :D Romikselta varmaa nuo löydänkin. Johtisarja; mitä tuo käsittää? Eikö sytkäpäätettä voi kytkeä muuten kuin johtosarjalla?

Samalla kun irrottelee jakajan, puolan ja syttypäätteen, niin samallahan se johtosarjakin tulee mukaan. Ompahan liittimet valmiina jakajan anturille ja syttypäätteelle ja johdotkin menee sitten minne pitääkin. Kärjettömän sytyn kun laittaa, niin jää pois kärkien ja kondensaattorin vaihdot.

Poissa RikuPit

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #21 : 01.09.2013, 15:33:11 »
Jep. Miten eroaa kärjellisen ja kärjettömän puolat? Autossa tällä hetkellä kiinni bilteman tehopuola etuvastuksella. Ajaa vissiinki saman asian kärjettömässä jos vain ottaa etuvastuksen pois.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #22 : 02.09.2013, 15:40:51 »
Ei kestä puola jos käyttää ilman etuvastusta, kun on tarkoitettu käytettäväksi sen kanssa, kuumenee liikaa ja palaa piloille.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa RikuPit

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #23 : 02.09.2013, 20:52:46 »
Okei. Aattelin että bilteman puolat olis ollut tuotteena samat joista etuvastuksellinen vaan paria euroa kalliimpi. Eipä löytyny romikselta syttyosia.. Siihen asti kyllä en jaksa päätäni vaivata koko asialla kun vaan jostai nuo palikat haalin.

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 706
  • www.vrcf.fi
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #24 : 12.05.2021, 11:46:10 »
B200K 240 -87
Kipinä katosi yllättäen kesken matkanteon eiķä suostu lähtemään käyntiin. Ei edes lupaa. Koskaan ennen ei ole temppuillut millään tavalla.
Oireet viittaisivat vahvasti Hall anturiin virranjakajassa, mutta mistä sellaisen uuden saisi ostettua? Mielellään nopeasti.
Ja onko näissä vielä jokin erillinen sytytysmoduuli?
Eipä ole ennen tarvinnut pohtia näitä kun on pelannut niin hyvin.



Ja miten ihmeessä tämän osan saa pois että pääsee siihen Hall anturiin käsiksi? Lukitussokan sain pois tuosta akselin tyvestä mutta eipä vielä lähtenyt.
« Viimeksi muokattu: 12.05.2021, 15:45:35 kirjoittanut D`Artagnan »
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5523
  • Volvo V70
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #25 : 12.05.2021, 21:39:35 »
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 706
  • www.vrcf.fi
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #26 : 13.05.2021, 20:33:13 »
^Kiitos hyvästä linkistä.
Itse itselleni vastaten, on erillinen sytkämoduuli etulokasuojassa valoumpion kohdilla.
Laitoin koko ton kuvassa näkyvän osan yöksi pakkaseen ja aamulla annoin lämpöä tuohon pyöreään kanteen joka on vielä kiilalla kiinni. Naputtelin sitten varovasti kuparipäisellä vasaralla sen akselista irti että pääsin käsiksi Hall-anturiin.
Onko tietoa kenelläkään että onko näissä 240 Hall -antureissa tai ylipäätään koko sytytysjärjestelmässä eroa sen suhteen että onko ruisku vai kaasarikone?
Motonetissa myydään uutta Hall-anturia, mutta listauksessa ei lue erikseen että sopii B200K koneeseen.
Ostin kuitenkin sen koska muuta ei ollut saatavilla. Fyysisesti se kyllä sopii paikalleen ja ne merkilliset niitit pois poraamalla sen saa kiinnitettyä tuon vanhan tilalle vaikka ruuveilla. On samanlainen kolmijohtoinen.
Hyvin on muuten toi alkuperäinen kestänyt, mittarissa nyt 440tkm.

Tosi vähän tästäkään hommasta kuvia tai tietoa ylipäätään vaikka joka toinen ukko on juttujen perusteella tän vaihtanut.





Vanha osa vielä paikallaan. Uusi Motonetin osa vieressä.



upload tiny




Uusi osa kupariniiteilla kiinni.





post a picture
« Viimeksi muokattu: 16.05.2021, 09:37:36 kirjoittanut D`Artagnan »
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo