Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo V70 1.6 DRIVe diesel vm. 2012 ohjelmointi/optimointi

  • 4 Vastauksia
  • 2411 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ocean race

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Tervehdys!
Tästä aiheesta on jonkin verran jo kirjoituksia. Alkuun sanon jo, että on turha laittaa kommentteja, että pitää ostaa kerralla D5 moottori, jos halukkaan tehokkaan moottorin.
Ensi viikolla olisi tarkoitus viedä Volvo ohjelmointiin/optimointiin.

Ohjelmoinnin tekee todellinen ammattilainen, jolla on vuosien kokemus. Autossa vakiona siis 114 hevosvoimaa. Ohjelmoinnin jälkeen hevosvoimia tulisi lisää 40 ja vääntöä n. 50 newtonia.
Auton boxi otetaan pois ja se ohjelmoidaan. Kyseessä ei ole mikään teholastu, jossa vain nostetaan ahtopainetta, joka saattaa riikkoa moottoria.

Tämän pitäisi tuntua jo ajomukavuudessa. Ohitukset pitäisi onnistua ripeämmin ja isot mäet pitäisi mennä helpommin suuremman väännön avulla. Ohjelmoijan mukaan kyseiselle moottorille on tehty myös ohjelmointeja ja kulutus ei ole noussut. Jos en muuta ajotottumuksia ja lähde kiihdyttelemään, niin voimansiirrolle ym. ei pitäisi tulla ongelmia.

EGR otetaan pois käytöstä ohjelmoinnissa ja tästä ei pitäisi olla mitään haittaa moottorin toiminnalle. Pikemminkin säästetään mahdollinen kallis remontti, jos tarvitsisi huoltaa. Hiukkasloukku toimii normaalisti ja auto muutenkin.

Pyytäisin teiltä kommentteja, jos erityisesti eDrive 1.6 moottoreita on ohjelmoitu. Oletteko olleet tyytyväisiä? Miten kulutuksen on käynyt ja tuntuuko lisähevosvoimat ja kasvanut vääntö käytännön ajossa. Toki myös myös muiden moottoreiden ohjelmointikokemukset kiinnostavat? Ja mitä mieltä olette ohjelmoinnista.
« Viimeksi muokattu: 16.06.2021, 13:03:42 kirjoittanut Ocean race »

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 1.6 DRIVe diesel vm. 2012 ohjelmointi/optimointi
« Vastaus #1 : 17.06.2021, 13:57:14 »
Tervehdys!
Tästä aiheesta on jonkin verran jo kirjoituksia. Alkuun sanon jo, että on turha laittaa kommentteja, että pitää ostaa kerralla D5 moottori, jos halukkaan tehokkaan moottorin.
Ensi viikolla olisi tarkoitus viedä Volvo ohjelmointiin/optimointiin.

Ohjelmoinnin tekee todellinen ammattilainen, jolla on vuosien kokemus. Autossa vakiona siis 114 hevosvoimaa. Ohjelmoinnin jälkeen hevosvoimia tulisi lisää 40 ja vääntöä n. 50 newtonia.
Auton boxi otetaan pois ja se ohjelmoidaan. Kyseessä ei ole mikään teholastu, jossa vain nostetaan ahtopainetta, joka saattaa riikkoa moottoria.

Tämän pitäisi tuntua jo ajomukavuudessa. Ohitukset pitäisi onnistua ripeämmin ja isot mäet pitäisi mennä helpommin suuremman väännön avulla. Ohjelmoijan mukaan kyseiselle moottorille on tehty myös ohjelmointeja ja kulutus ei ole noussut. Jos en muuta ajotottumuksia ja lähde kiihdyttelemään, niin voimansiirrolle ym. ei pitäisi tulla ongelmia.

EGR otetaan pois käytöstä ohjelmoinnissa ja tästä ei pitäisi olla mitään haittaa moottorin toiminnalle. Pikemminkin säästetään mahdollinen kallis remontti, jos tarvitsisi huoltaa. Hiukkasloukku toimii normaalisti ja auto muutenkin.

Pyytäisin teiltä kommentteja, jos erityisesti eDrive 1.6 moottoreita on ohjelmoitu. Oletteko olleet tyytyväisiä? Miten kulutuksen on käynyt ja tuntuuko lisähevosvoimat ja kasvanut vääntö käytännön ajossa. Toki myös myös muiden moottoreiden ohjelmointikokemukset kiinnostavat? Ja mitä mieltä olette ohjelmoinnista.

VDashilla saisi näköjään 84 kW / 265 Nm -> 103 kW / 320 Nm:



Kyllähän tuo varmasti jossain tuntuu, optimoinnin jälkeen tehoa on suurin piirtein saman verran kuin ykköskoppaisessa V70 TDI:ssä. Sitä en ymmärrä, miten kenenkään hermot kestävät ajaa noilla alkuperäisillä 84 kW tehoilla.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2900
Vs: Volvo V70 1.6 DRIVe diesel vm. 2012 ohjelmointi/optimointi
« Vastaus #2 : 17.06.2021, 16:21:15 »
1,6d:n optimointi tuo kuskille hymyn huulille useamman kerran. Ei autosta rakettia tule, mutta normiajoa helpottaa kummasti. Kulutus voi hieman laskea, mutta se riippuu kovasti siitä, miten otat tehoja ulos.

Kytkinremontti saattaa aikaistua, mutta moottori sinällään kestää hyvin vähän suurempiakin tehoja. Itse pyysin nimenomaan paljon lisää alavääntöä enkä niinkään huipputehoa. Moottorin käyttöalue myös laajeni selvästi pienemmille kierroksille. Melkein pykälää suuremmalla vaihteella pystyi ajamaan pienempiä nopeuksia.

Kierre tuosta tulee: kerran optimoitu auto johtaa optimointiin seuraavienkin autojen osalta.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Ocean race

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 1.6 DRIVe diesel vm. 2012 ohjelmointi/optimointi
« Vastaus #3 : 17.06.2021, 20:19:48 »
Kiitoksia kovasti vastauksista. Lisää vain intoa optimointiin. Sulla Hessu muistaakseni oli juuri tuo V70 1.6 DRIVe, joten annoit hyvää käyttäjäkokemusta. Tuota väännön lisääntymistä odotan juuri itsekin.
« Viimeksi muokattu: 17.06.2021, 20:38:15 kirjoittanut Ocean race »

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2900
Vs: Volvo V70 1.6 DRIVe diesel vm. 2012 ohjelmointi/optimointi
« Vastaus #4 : 17.06.2021, 20:58:45 »
Joo, rapiat 150 tkm tuli ajeltua tuolla 1,6d:llä. Taisi ehtiä olla optimointi sisässä jotain 30-40 tkm, kunnes auto vaihtui tähän V90:een.

Optimoituna tämäkin nyt vuoden päivät. Tässä taitaa olla nyt suunnilleen 500 Nm vääntöä ja kulkee isoksi autoksi suht. kevyesti.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy