Ite pitää kaikki tehdä.

No juu, noi tommoset puuttuvat tai huonosti kiinnitetyt jutut on kyllä tuhmaa korjaamolta. Vaikka ihmisethän sielläkin töitään tekee.
Omat vehekset kun ei käy korjaamoilla niin silti esim ton pitkäkaton alkuajoilla meillä bongasin joitakin korjaamon tekemiä mokia. Tähänhän on jo ennen meidän aikaa vaihdettu esim vaihdelaatikko niin suurella todennäköisyydellä sen remontin yhteydessä oli hajotettu koneen takakorvake joka lopulta oli poikki, jotenkin se oli saatu tussaroitua niin että oltuaan aikansa huonosti, katkesi koneen-laatikon puolelta.
Samoin se jakopään puoleinen nostokorvake, oli vaan yhdellä pultilla kiinni. Samalla tietysti se moniurahihnankiristin. Pultista vedetty jengat sököksi ja se asennetu oikein kunnon annoksella lukitetta, joka ei sitten loputtomiin kestänytkään. Ihmettelin silloin aikoinaan suht tuoreeltaan alkanutta kilinää konehuoneessa ja lopulta bongasin sen löystyneen nostokorvakkeen. Vielä paikoillan oleva pultti ei tietenkään kiristynyt kun jengat oli pultin kierteissä irrallaan. Onneksi lohkon puolella on sen verran pidempi kierre että pitkä pultti pysyi, ja on pysynyt siitä asti vaikka useamman kerran auottu (k)ilometrien kertyessä.
Sen verran epäluuloiseksi olen tullut että esim likan mönkkärin mennessä ensihuoltoon laitoin voimansiirron öljytulppiin mahd näkymättömiin anti-sabotage lakkatäpät. Ensi kertaa käytetty huoltoliike osoittautui sittemmin kuitenkin varsin asialliseksi muutenkin, ja oli ainakin ne tulpat auottu.
Muutenkin luotto ko. korjaamoa kohtaan lisääntyi kun valittelin mekaanikolle havaitsemistani kasauspuutteista myyjäliikken jäljiltä, hän oli erittäin tietoinen näistä ihan samoista jutuista joita ei harjaatumaton silmä havaitse. Ja niistä öljyistäkin keskusteltiin, meinas että ensimmäiset 300km ja 1000km öljynvaihdot ovat nimenomaan ne tärkeimmät kun niissä tulee ulos voimansiirron uutuuttaan jauhamat koneistusmatskut.

2tkm kohdalla pitäis olla jo about siistit öljyt.