Carcom Oy  Elekma

S80 vm.01 2.4T Lampun korkeuden säätömoottori ja muuan muukin murhe

  • 7 Vastauksia
  • 1206 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Holaa Amigos!

1. Pystyykö vaihtamaan kyseisen moottorin ilman että ottaa koko lampun irti? Vänkärin puoli olis kyseessä.

2. Onkohan mulla lodjun poskilaakeri vai pyöränlaakeri kaput kun tasainen jurina alkaa n.60 km/h vauhdissa ja alkaa hävitä muiden äänien joukkoon n.80km/h vauhdissa. Laatikko pelaa muuten hyvin mutta kylmänä välistä jysäyttää 3 päälle mutta ei aina. En tiädä onko luistamista mutta kun runttaa lapun pohjaan tai rivakammin kiihdyttää niin laatikko aivan kuin laatikko "jäisi odottamaan" että vauhtia on tarpeeksi ja sen jälkeen lähtee taas vetämään. Tämän ajattelin näin kun seuraa kierroslukumittaria, neula jää x kierroslukuun paikoilleen mutta auto kelaa kumminkin vauhtia ja tietyn verran kun on vauhtia taas lähtee kierrolukumittarin neula nousemaan ja tätä "dottomista" ei tapahdu enää samassa vedossa.

3. Miten forte pesu laatikkoon onko kokemuksia? Uskon että tästä ei ole apua kun on kumminkin menty jo n. 472tkm, eikä hajua loota öljyjen vaihdosta. Itellä on uskomus että lodju onjo tiensä päässä, kitkalevyistä muisto vain.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6648
  • Global alligator
Säätömoottori pitäis lähtee, pieni pyöräytys ja pois.
Pikkusen voi olla tiukassa se säätötangon kuula heijastimessa.,

Lootaa veikkaan että on moro.
Voithan kattoo öljyt ja niiden värin helposti tikusta.
Varaudu tonnin remppaan jos teettää sen jollain halvemmalla pajalla kuin sinisellä.
Loota 500+ työt.
En tiedä kannattaako noin paljon ajettuun? Onhan noita maailma pullollaan.. :o
Voihan sen tietysti ite vaihtaa jos on taito ja paikka.

Jurinaa veikkaan pyöränlaakeriksi. Kulma ylös ja pyörästä pyöräytys kun pidät toisella kädellä jousesta. Pitäis tuntua pientä värinää jos on laakerivika.
Taas meni satanen...

Itse en ehkä lähtis laatikkoa pesemään mutta jokaisen omassa harkinnassa tietysti.

Onnea






S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Säätömoottori pitäis lähtee, pieni pyöräytys ja pois.
Pikkusen voi olla tiukassa se säätötangon kuula heijastimessa.,

Lootaa veikkaan että on moro.
Voithan kattoo öljyt ja niiden värin helposti tikusta.
Varaudu tonnin remppaan jos teettää sen jollain halvemmalla pajalla kuin sinisellä.
Loota 500+ työt.
En tiedä kannattaako noin paljon ajettuun? Onhan noita maailma pullollaan.. :o
Voihan sen tietysti ite vaihtaa jos on taito ja paikka.

Jurinaa veikkaan pyöränlaakeriksi. Kulma ylös ja pyörästä pyöräytys kun pidät toisella kädellä jousesta. Pitäis tuntua pientä värinää jos on laakerivika.
Taas meni satanen...

Itse en ehkä lähtis laatikkoa pesemään mutta jokaisen omassa harkinnassa tietysti.

Onnea

Öljyjen väri on kamala  :nohnoh ruskeat ku *erkeleet. Ajattelin jos vaikka huuhtelis ja laittas uudet litkut. Alkaa ettimään laatikkoa ajan kanssa. Taitoa olis ehkä vaihtaa laatikko mutta paikka on vain traktoritalli maapohjalla.

P.S. onko auto kuinka kranttu tolle laatikolle ? vaatiiko roikassa käyntiä kun vaihtaa lodjun ? meinaan jos ei löydy samalla numerolla askia.

AISIN AW 55-50SN
¨
          9480902
Serial: 00LV705666 <--- tossa askin numerot mikä paikallaan, jos jollain on samalla numerolla askia voi tarjota MIELUITEN toimiva ja seitin ohuesti ajettu  :2funny:

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Iltaa nyt on korkeusmoottori saatu vaihdettua ja pelaamaan. Askiin on puskettu uudet öljyt mutta vielä jäi ruskeaksi loppu nääs ölppä kesken tohon lutraamiseen mutta itse kysymys tohon aski asiaan on että katkes perkeleen ölppä tikku ja uuden olen saanut paikoilleen ja öljyt on COLD ja HOT merkkien puolessa välissä kylmällä koneella kaavio läpikäytynä eli askissa on nyt LIIAN paljon öljyä ? vai onko?? vaihdot ovat rauhottuneet ja pykältää jo huomattavasti paremmin.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6648
  • Global alligator
Onhan siellä sit vähän liikaa öljyä.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Onhan siellä sit vähän liikaa öljyä.

Tikkusahan on neljä lovea yhteensä kaksi kuumalla ja kaksi kylmälle. Pitääkö tuon öljyn olla kuuman merkin alemmassa kohdassa näillä keleillä ? Öljyjen lämpötilaa en pysty mittaamaan millään konstilla.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6648
  • Global alligator
Pidä ilmastointi pois päältä ja vetele kuumaksi, ainkin se puol tuntia.
Sitten tarkistus, öljy kuuma merkkien väliin.
Jos silloinkin on vielä kuuman alarajassa, laita vähän lisää.

Ilmastointi siks pois ettei puhallin jäähdytä kokoajan konetta.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Pidä ilmastointi pois päältä ja vetele kuumaksi, ainkin se puol tuntia.
Sitten tarkistus, öljy kuuma merkkien väliin.
Jos silloinkin on vielä kuuman alarajassa, laita vähän lisää.

Ilmastointi siks pois ettei puhallin jäähdytä kokoajan konetta.

Autolla ajettu 50km ja kaavio vetastu 2 kertaan läpi ja tulos on tässä -->
eli öljyt on tuolla T:n kohdalla menossa eli liikaa on.

 

Autoracing  KL-varaosat