Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 vm. 2007 pakettiautoksi muuttaminen ja takapenkkien irrotuksen SRS vika

• 5 Vastauksia
  • 1695 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AlekVaen

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Elikkäs 2007 mk2 V70 2.4D pakuksi muunto projekti työn alla. Takapenkit irroitettu ja nyt luonnollisesti herjaa "SRS huolla heti" vikaa taulussa. Löysin vanhaa ketjua aiheesta mutta en oikein päässyt jyvälle että mikä temppu toiminut mihinkin malliin ja joillakin toiminut ja joillakin ei. Ilmeisesti sinne voi jonkun vastus+konkka kytkennän juottaa kasaan ja laittaa suoraan penkeille tuleviin liittimiin kiinni niin kysyisinkin, onko kenelläkään omakohtaista kokemusta nimenomaan mk2/p2 V70 takapenkkien poistosta ja SRS vian ohittamisesta? Soittelin täällä Uudellamaalla Bilialle eikä sieltäkään varaosamyyjä tiennyt ihan tarkalleen millä homma ratkeaa. Tarjosi jotain 120€/kpl helyä eikä siitäkään tiennyt tarvitaanko yksi vai 3kpl. Kuitenkin tarkoituksena olisi välttää ylihinnoiteltujen virallisten osien hankintaa sekä vyönkiristys paukkujen purkamista penkkien sisältä jotta onnistuisi mahdollisimman kivuttomasti takaisin henkilöautoksi katsastus jos joskus tarve sille tulee.  Vaatii ilmeisesti virityksestä huolimatta koodien nollauksen niin sitä ei viitsisi kovin monta kertaa käydä paikallisessa Volvo korjaamossa teettämässä jos ei ongelma ratkeakkaan kerralla.

Voisiko kuvitella esim. Ebayssa myytävien "SRS-emulaattori" tms pulikoiden toimivan? Tai jos kasaa itse vastus/konkka viritelmän niin millä komponenteilla on homma onnistunut?

Poissa Enzo

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Tein omaan volleen pakutuksen viime vuonna ja hain purkaamolta penkit joista revin vyöt irti ja laitoin paikalleen lattian alle.Helpoin mulle,kun ei toi vastus/konkka elektroniikka oikein ole vahvinta alaa. ;D

Mulla on muuten vanhat orkkispenkit ehjänä,jos tarvit niistä vyöt.
« Viimeksi muokattu: 10.11.2021, 21:44:06 kirjoittanut Enzo »

Poissa AlekVaen

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Tein omaan volleen pakutuksen viime vuonna ja hain purkaamolta penkit joista revin vyöt irti ja laitoin paikalleen lattian alle.Helpoin mulle,kun ei toi vastus/konkka elektroniikka oikein ole vahvinta alaa. ;D

Mulla on muuten vanhat orkkispenkit ehjänä,jos tarvit niistä vyöt.

Niin toki tuokin ois mahdollisuus, sain nyt Bilian ukolta kuvan volvon virallisesta härpäkkeistä mitkä sinne kuuluisi laittaa hintaan 123€ kappale...  Penkkien teurastus alkaa kuulostamaan paljon houkuttelevammalta vaihtoehdolta. Mitä pyytäisit penkeistä ja missäpäin maailmaa ne majailee, jos tähän vaihtoehtoon päädyn?  ;D

Toki vielä jos jollakin on tietoa siitä kytkennän kasaamisesta niin otan tiedon mielelläni vastaan! Juottamishommat on itselle pienempi työmaa kuin penkkien murhaaminen  :D

Paikalla Mustalaatikko

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
Kannattaa kysyä katsurilta ensin, mitä se hyväksyy.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Enzo

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Niin toki tuokin ois mahdollisuus, sain nyt Bilian ukolta kuvan volvon virallisesta härpäkkeistä mitkä sinne kuuluisi laittaa hintaan 123€ kappale...  Penkkien teurastus alkaa kuulostamaan paljon houkuttelevammalta vaihtoehdolta. Mitä pyytäisit penkeistä ja missäpäin maailmaa ne majailee, jos tähän vaihtoehtoon päädyn?  ;D

Toki vielä jos jollakin on tietoa siitä kytkennän kasaamisesta niin otan tiedon mielelläni vastaan! Juottamishommat on itselle pienempi työmaa kuin penkkien murhaaminen  :D

Joo,penkkien teurastuksella pääsee jo ihan selvään säästöön noihin "virallisiin"härpäkkeisiin verraten. ;D
Multa tosiaan löytyy sopivat uhrit purkuhommiin.Löytyy Pirkanmaalta,Valkeakoskelta.

Hinta vaikka 50e noudettuna.Laittele vaikka yv:tä,jos penkit kiinnostaa.

Poissa AlekVaen

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Kaivelin foorumia vähän lisää ja löysin kyktentäkaavion tuolle vastushässäkälle: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=82287.msg1061260965#msg1061260965

Komponenttien hankinnassa verkkokauppojen sijasta lähestyin vanhaa ammattikouluani ja sieltä ystävällisesti lahjoittavat mulle tarvittavat helyt. Kokeilen tätä ensiksi kun on kaikista kustannustehokkain vaihtoehto. Soittelen tosin nyt ensitöikseni Mustanlaatikon neuvon mukaisesti katsurille että hyväksyvätkö ko. viritelmän :D

RallyBaron  Samppasport