RallyBaron  Samppasport

940 turbon öljylinjojen kanssa tappelua

  • 4 Vastauksia
  • 1245 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VolvoPate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
940 turbon öljylinjojen kanssa tappelua
« : 08.12.2021, 19:03:26 »
Onnistuinpa sitten öljynsudatinjalan tiivisteitä vaihtaessa särkemään kierteet jalalle tulevasta metallisesta öljyputken mutterista sekä siitä kierreholkista joka tulee jalkaan kiinni. Nyt täytyisi sitten uusi holkki löytää, ja tarvikkeenahan niitä saa, mutta kun en väkisinkään löydä netistä että mitkä kierteet tuossa kierreholkissa on ja itsekään en oikein pääse asiaa tutkimaan. Tuon kierteen koon kun joku tietäisi niin olisi mahdottoman hyvä.

Tuossapa vielä kuva minkä sortin osasta on kyse:

Osanumero on 969155 mutta valmistus näemmä lopetettu.

Sitten vielä semmoinen kysymys, että onko noissa öljyletkujen liittimissä jonkinlainen standardikoon kierre, että voisi ostaa vaan yleismalliset liittimet ja letkua ja tehdä niistä oman letkun sen putken tilalle? Sitäkään putkea kun ei enää mistään saa.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2021, 22:00:16 kirjoittanut VolvoPate »

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1466
Vs: 940 turbon öljylinjojen kanssa tappelua
« Vastaus #1 : 08.12.2021, 22:06:38 »
Hain joskus hydrauliikka liikkeestä osia juurikin tuohon kohtaan kun vedin ihan letkuilla kennolle linjat suoraan tuosta jalalta. Ei vaan mitään muistikuvaa ole kierteistä tai sen tarkemmin että mitä kaikkea siinä sitten tarvittiin.
Myös niitten tuosta lähtevien putkien päihin joskus teetin uudet letkut ihan hydrauliikkaletkusta.

Mutta melkein menee osien kanssa käymään hydrauliikka osia ja letkuja myyvässä liikkeessä.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2021, 22:09:02 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 turbon öljylinjojen kanssa tappelua
« Vastaus #2 : 08.12.2021, 22:19:00 »
Kuten ylempänä mainittiin niin hydrauliikka puljuun mallin kanssa. Raskaankaluston puljuistakin voi löytyä tai ihan rautakaupan putkitarvike osastolta.

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa VolvoPate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbon öljylinjojen kanssa tappelua
« Vastaus #3 : 08.12.2021, 22:40:18 »
Näin se on varmaan tehtävä kunhan pääsee purkamaan kokonaan irti ne. Siinäkin sen metalliputken ja letkun mikä menee siitä sitten jäähdyttimelle asti välissä on jokin volvon oma nippa, joka ilmeisesti sitten tiivistää sen liitoksen :idiot2: Ja sitä ei varmaan mihinkään yleismalliseen letkuliittimeen saa sopimaan, elikkä varmaan järkevintä uusia letkulla koko matkalta se...

Kumma kun siihen jäähdyttimen liitoskohtaan ei tarvii mitään volvon erityisnippoja, toki jos se olisi koko matkalta jotain yleismallin letkua niin eihän niitä tarvitsisi hakea marmorilta kolminkertaiseen hintaan hydrauliikkaliikkeestä haettuun verrattuna ;D

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 940 turbon öljylinjojen kanssa tappelua
« Vastaus #4 : 09.12.2021, 00:07:07 »
VP Autopartsilta näyttäisi saavan vielä tota kaksoisnippaa
https://vp-autoparts.com/en/artiklar/nipple-40.html

Periaatteessa jos putki ehjä ja tolla kierteellä saa lähtönippaa helmiliittimelle niin sillähän homma olis helposti korjattu. Villi arvaus että kierre olis joku 1/2" tai esim. M14x1.5
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

 

Carcom Oy  Elekma