2.4D D5244T5 vm. 2008
Vaihdoin kannen tähän jättämällä turbon ja pakosarjan kiinni blokiin l. pelkkä kansi korkattu irti ja tiellä olevat johto- ja putkivyyhdit. Ei ollut ihan helppo homma, mutta onnistui. Pakosarjan otin vain kannesta irti ja jätin turbon pakosarjaan kiinni. Pakosarjan pinnapultit piti tietyst kiertää auki ja tässä tapauksessa aukesivat jostain syystä aika helposti. Siis kansi lähti ja meni paikalleen, vaikka pakosarja oli omalla paikallaan koko rempan ajan. Mutta, paljon pieniä ruuveja ja muuta tilpehööriä, mitkä voivat tipahdella vääriin paikkoihin. Nyt autolla remontin jälkeen pöryytelty n. 50 000km ruotsalaiselta pajalta hommatulla vaihtokannella, mikä hitsitäyttöjen ja koneistusten perusteella myös aikanaan rikottu katkenneella apulaiteremmilla. Taitaa olla Volvon 2.4D-moottorin "ominaisuus" l. kansi on sulake ja sieltä korkkautuu kaikki imupuolen hydraulikiristimien seetien kyljet /aluvalut.
Tietysti Volvon 2.4D-sarjan moottori ovat keskenään melkein samanlaisia, alleviivaten melkein, sekin tuli tässä remontin kestäessä ilmi. Ruotsalaispaja kyseli moneen kertaan koneen sarjanumeroita ja antureiden paikkoja l. T5 ... T10 eivät ehkä ole kuin kaksi marjaa. Jospa joku T10 moottorin remontoinut osaisi tähän vastata oikein.