Proturbo  Autodiagnoosi

V70 D5 205hp kansiremppa

  • 2 Vastauksia
  • 1085 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jaru

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
V70 D5 205hp kansiremppa
« : 26.01.2022, 12:24:02 »
Potilas on D5 205 hp D5244T10. Apulaitehihna mennyt jakopään väliin. Apulaitehihna näytti siltä, että ollut paikallaan vähän yli huoltoajan :D
 Kansi sökö, kaikki nostajanpesät rikki/murteessa. nokka-akselit ehjät, samoin nokkapukit ehjiä.

Vinkkejä kaipaan purkuun, mahtuuko turbopaketti kannen mukana pois, kun kone paikallaan? Vai miten tuota lähtis purkaan.

Poissa weecee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 205hp kansiremppa
« Vastaus #1 : 26.01.2022, 21:44:32 »
2.4D D5244T5 vm. 2008
Vaihdoin kannen tähän jättämällä turbon ja pakosarjan kiinni blokiin l. pelkkä kansi korkattu irti ja tiellä olevat johto- ja putkivyyhdit. Ei ollut ihan helppo homma, mutta onnistui. Pakosarjan otin vain kannesta irti ja jätin turbon pakosarjaan kiinni. Pakosarjan pinnapultit piti tietyst kiertää auki ja tässä tapauksessa aukesivat jostain syystä aika helposti. Siis kansi lähti ja meni paikalleen, vaikka pakosarja oli omalla paikallaan koko rempan ajan. Mutta, paljon pieniä ruuveja ja muuta tilpehööriä, mitkä voivat tipahdella vääriin paikkoihin. Nyt autolla remontin jälkeen pöryytelty n. 50 000km ruotsalaiselta pajalta hommatulla vaihtokannella, mikä hitsitäyttöjen ja koneistusten perusteella myös aikanaan rikottu katkenneella apulaiteremmilla. Taitaa olla Volvon 2.4D-moottorin "ominaisuus" l. kansi on sulake ja sieltä korkkautuu kaikki imupuolen hydraulikiristimien seetien kyljet /aluvalut.
Tietysti Volvon 2.4D-sarjan moottori ovat keskenään melkein samanlaisia, alleviivaten melkein, sekin tuli tässä remontin kestäessä ilmi. Ruotsalaispaja kyseli moneen kertaan koneen sarjanumeroita ja antureiden paikkoja l. T5 ... T10 eivät ehkä ole kuin kaksi marjaa. Jospa joku T10 moottorin remontoinut osaisi tähän vastata oikein.

Poissa Jaru

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 205hp kansiremppa
« Vastaus #2 : 27.01.2022, 08:26:52 »
Olen itse myös laittanut 4kpl kansia noihin "harmaakoppaisiin" ja yhdellä turbolla oleviin. On huomattavasti helpompi, kuin tämä T10 malli. Noh osa kerrallaan pois :D

Onkohan nämä Volvon Dieselkannet tehty tarkoituksella niin, että korkkaa nuo nostajanpesät kun venttiili ottaa mäntään? jää edes alakerta ehjäksi ::)

 

Carcom Oy  Elekma